![]() |
Allah Büyükdür Büyüklük Taslayanlari Sevmez (Kar©glanin 28.03.2014 Vaazi) - Baskı Önizleme +- Tunca-Forum (https://tunca-forum.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2014 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=214) +---- Konu Başlığı: Allah Büyükdür Büyüklük Taslayanlari Sevmez (Kar©glanin 28.03.2014 Vaazi) (/showthread.php?tid=1723) |
Allah Büyükdür Büyüklük Taslayanlari Sevmez (Kar©glanin 28.03.2014 Vaazi) - RasitTunca - 07-07-2018 Allah Kebirdir, Büyükdür. Fakat Büyüklük Taslayanlari (Kibirlileri) Sevmez (Kar©glanin 28.03.2014 Vaazi) 28 Mart 2014 Cuma Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Ve Rabbeke fekebbir. Sadakallahul aziym. Müddesir Suresi 3 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Ve Sadece Rabini Taaziym et (Taaziym ve Büyüklük Yalnizca Allaha aittir) Sadakallahul aziym. Müddesir Suresi 3 Allahümme salli ala Rasulunaa Muhammed. Allahümme salli ala cemii Rasulullah ve cemii Nebiyyullah Ve Sallu ala ve selamen melaiketül erbaa Cebrail,Mikail,israfil,Azrail. Yolculugumuza başliyoruz. Hakkal yakine ayak bastik ve hakkal yakin sayfamizin alt yapisini oluşturduk. erişim adresimiz şimdilik www.hakkalyakin.com ve ilk adimlarimizi atiyoruz. A harfinde oldugu gibi büyüdükce zirveye yükselen celal isminin yani Allah isminin başindaki büyük A harfi gibi en büyük sayi birdir yani eins veya one sayisidir veya vahid . neden cünkü 10 demek ontane 1 demek, 100 demek yüz tane 1 demek, eksi 10 demek, on tane eksi bir demek. yine 1milyar demek, 1 milyar tene 1 demek. ve vahdeti vücüd olan Allahdir, kebir olan odur yani, vahid odur,Allah birdir onun büyüklükde eşi ortagi yokdur demek yani namazdan sonra okudugumuz tesbihatin sonunda amin demeden müezzinlerin okudugu: La ilahe illalahu vahdehü la şerike lehü, lehül mülkü velahül hamdü, vehüve ala külli şeyin kadir. demek :Allahi Taaziym etmek demekdir ve vahid olanin Allah oldugunu ikrar etmek yani kabul etmek ve ortagi olmadigina inanmak ve bütün mülkün, ne var ise hepsinin sahibinin o oldugunu ikrar etmek ve onun mülükünden bize ikram ettikleri için bütün hamd ve teşekkürlerin yine O na oldugunu söylemek, ve onun nasil herşeye nüfüz ettigini ikrar ile bütün güc ve kuvvetin ona ait olduguna tam teslimiyet ile iman etmek, inanmak, kabul edip teslim olmak demekdir. ve bizler 8 milyarda olsak o vahdeti vücüd olan Allaha geri dönecegiz, bir ve bütün olan O iken, bizler O nun ruhundan koparip bize verdiği cani taşiyanlariz. ve zaman tamam olunca, o verdiği cani geri alcakdir ve onun birligine iman ettiysek, O ki, parcasi olan bizlere, kendini tanima firsati verdi demekdir. ve bizler şayet onu bilebildik, ve taniyabildikse ne mutlu bizlere. yani ciger hücreni cikarip dişari koymak, ve sonra hadi bana bak, beni bil, beni ara bul geri bana dön demek gibi, ve o hücre cigerdeyken, nerde oldugunu bilmez, amma dişari cikip, bu vahdeti vücud bedeni, arayip bulunca, anlarki, benim gercek sahibim o diye tanir ve bilir. işde iman demek o Bir ve Ekber olan Kebir yani Allahüekber olan en büyük olan Allahu Tealaya bilmekdir. ölmek yine ondan gelip ona geri dönmekdir. ve bizler onun bedenine dönünce yok olmayiz, bilhassa, bir ve büyük olan Allahda yerimizi almiş oluruz. ve nefahte ruhehu buyurmadimi cenabi mevla, yani kendi ruhundan üfledigini söylemedimi. ve işde tarikatlarin yaptigi, o seyri sülük yolcugu, bundan başka bir mana taşimaz. insana kendini yani o vahdeti vücudun parcasi oldugumuzu, ve fakat ondan koptugumuzu, ve ona dönecek oldugumuzun idrakine vardirmak için yapilan gayretten başkasi degildir. yani tarikat hakikat marifet demekde budur. ve elinden dilinden marifet dökülmesi demek, onu tanimiş olmak demekdir, ve onu taniyinca ve ona varinca ondan isteyince, misal nasil ciger hücresi oksijen deyince isteyince ona onun sahibi olan bir beden nefes alip ona oksijen yolluyorsa, susayinca, susadim deyip su icip su gönderiyorsa, ve ona vahdeti vücuda varanida O bilince, ve ondan isteyince ve istemesini bilince, O ona ihtiyaci olani, ve onun için hayirli olani bilip, ona nasibi kadar gönderir. ve buna yani bunu bilmeye marifet denilir. ve hakkal yakin makamina cikan kimse öyle günde bin rekat namaz ellibin zikir demek degildir.ve marifet odurki Allahi bilme hikmeti ile yaşamakdir. mesela ekmek yerken derki o kimse: onun ismi ile yerim yani ekmekde onun ismidir ve onu yerim ekmegi yerim ve onun için yerim yani beden kainati alemin haritasi ve bizler cenabi mevlanin suuretinde halkolunduk ve bizler bedenimiz için yiyince onun için yemiş oluruz hem kendimiz için hem onun için, hem onu, yani ekmegi ondan gayrisi yok ya, hem onunla ellerimizle ve dişlerimizle. yine cay kahve icen birisi onun ismi ile icmeye başlarim yani kahve cay onlarda, odur, ondan gayri bir şey yokki, ve onu kahveyi onunla yani kaşikla yani kaşikda odur kariştiririm, icine onu katarim yani şekeri katarim ve onunla icerim yani bedenin elleri kollariyle agzi dudagiyla ve bedenimizin istegi ve ihtiyaci için iceriz yani onun için icerim demek ve her amelinde bu ahlak üzere yaşamk demek hakkal yakine ayak bastigimizi gösterir.fakat burda sinir noktasi tehlikeli yer kibir noktaasi olup büyklenmek kendini bir püoh zannetmek tehlikesi varidir.o derken kendini Allah sanmak degildir o Bütün bedenlerin sahibi dir. sen ben onun birer tecelliyat gahiyiz, sen gibi sekiz milyar daha var yani, hemen kendini bir poh zannetme yani.yani tekabbür göstermek ve kibirlenmek Allahu tealanin en sevmedigi ahlakdir. bir yerden biri seslendi anlaki o sana seslendi ve onunla duyarim ve onun emrine dogru yönelmek o söyleyenin istegine söyledigine dikkat etmek, onun sözüne itaat olur. ve olurda olur vesvas olan şeytanda sana seslenebilir, ve ve onun düşmanligi, sen hakkal yakine cikdin diye bitmez, o yine şeytan ve düşmandir asi gelendir. Her Asi gelende, onun yani şeytan aleyhillanenin safina gecmiş olur, ve cezaya ve kovulmaya müstehak olur. ve nitekim vücud denen cihaza gelen elmayi yedinse, elma Ona ulaşdi demekdir, yani seyri sülükünde vahdeti vücudu buldu demekdir. elma vahdeti vucudu buldukdan sonra, onu yersin ve artik onun yolculugu hakkal yakin olarak o bedenin icinde devam etmeye başlar. ve hakkal yakin demek işde vahdeti vucudun icindeki yolculukdur artik. ve kainatta onun icidir, ve yine sen, evde, işde, onu bilerek hareket etmen, yine vahdeti vucudun icindeki hareketlerini, usulune uygun yapmandir. her yalniş yemen, yalniş icmen, yalnişlar yapman, bedenine zarar verirse, işde kainatida bozar,senin yolcugunuda bozar. ve gecenki vaazimizda yazdigimiz ayetteki, ve şeytan sizi dininizden edipde, havvayla ademi cennetten attirdigi gibi, sizinde cennete geri dönmenize engel olmasin. ayeti geregi her yalniş senin geri dönüş yolcuglunu erteleyip bozar, ve sen yolu bulamazsan o bedendeki yerine ulaşamazsan, en sonunda, nitekim beden cichazindan atilanlar bellidir ve onlar: büyük hacet, kücük abdest suyu, ve tükrük,sümük , kulak boku,ter, ve hayiz kani, göz suyu ve capak olmak üzere bedenden atilirlar. nitekim eger bizim vahdeti vucudu bulup tanimamiz ve ona dogru yolculuk etmemiz demek cennete yolculuk ise ve o bedendeki yerimizi cennetimiz olcak ise, o zaman eger cennete ulaşamazsaniz, işde büyük hacet ve kücük abdest suyu olarak atilir ve euzubillahimineşşeytanirracim demek işde cennetten kovulan şeytandan Allaha siginirim demekdir. yani bedenden atilanlar, şeytana uymuş ve cennetin yolunu kaybedip, cennetten atilanlar kovulanlar olmuş olanlardir. ve necasetten Allaha siginmak demek tuvalet duasi, ile işde o kovulmuş şeytandan, cennetten, kainati alemin haritasi insan bedeni, ve onlarin hepsinin sahibi olan cenabi mevla, ve vahdeti vucuddan atilanlar yani şeytan ve hizbidir. yani necaset ve mikroplar demekdir. neden peygamber tuvalete girerken: euzubillahiminerricsin necsel habaisişşeytanirracim dedide, elhamdüyü girerken degilde cikinca okudu. işde vücüddan atilanlar cennetten kovulanlar demekdir. öyleki cennete ulaşsan Hava ile adem gibi cennette olsan, eger ermemiş ve cennetin degerini bilecek kemalata ulaşmadiysan, Havva ile Ademin cennetten kovuldugu gibi cennetten de tard olursun nitekim kafa bölgesi, Adn cennetini temsil eder, ve kafadan atilanlar vardir tükrük, burun boku, kulak boku, gözyaşi yani, kulaklarinla günah işledinse kulak boku olur atilirsin, dilinle damaginla günah işledinse agizdan tükrük blgm olursun atilirsin ve yine birileni üzdünse gözyaşi olur atilirsin, kibirlendin ve nefsine uydunsa bu seferde burun boku olursun yani. Rabbim Hakkal yakin yolculugumuzu mübarek etsin ve yerimizi yurdumuzu bulmayi nasip etsin, ve Cennete nimet yurduna ulaşipda, oradan, burda yedigimiz haltlar edebsizlikler yüzünden dünyaya tekrar atilan sürgünler olmakdan muhafaza buyursun. şayet Cenneti Adn a ulaşirsak elimize dilimize gözümüze sahip olmayi nasip etsin rabbim. nimet yurdunu bulupda bedenin kafa kisminda atilanlar gibi kaybedenlerden etmesin. elfatiha maassalavat Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca Schrems, 28.03.2013 Cuma Original Kar © glan |