![]() |
Kainatta imanin büyüklügü ve karanligin agirligi (Kar©glanin 14.05.2014 Vaazi) - Baskı Önizleme +- Tunca-Forum (https://tunca-forum.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2014 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=214) +---- Konu Başlığı: Kainatta imanin büyüklügü ve karanligin agirligi (Kar©glanin 14.05.2014 Vaazi) (/showthread.php?tid=1729) |
Kainatta imanin büyüklügü ve karanligin agirligi (Kar©glanin 14.05.2014 Vaazi) - RasitTunca - 07-07-2018 Kainatta imanin ve kelimei tevhidin büyüklügü ve orantisi ve zulmet ve karanligin agirligi ve kara deliklerin oluşmasi (Kar©glanin 14.05.2014 Vaazi) 14 Mayis 2014 çarşamba Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim ..innallahe Yuhyil ardza beade mevtiha... Sadakallahul aziym Hadid Suresi 17 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim ..Allah, Yeryüzünü öldükden sonra, yeniden diriltiyor. Sadakallahul aziym Hadid Suresi 17 Allahümme salli ala muhammedin ve ala cemiil enbiyai ver rasulu rahman Ve sallu ala eeli Muhammed Mehdiyi Müntezar. Yolculugumuza başliyoruz : Allah dünyamizin dogasina ölümü önce yapraklardan soyunmak sonrda kiş uykusuna yatmak olarak veriyor. ve her sene sonbaharda öldürüp yine ilkbaharda diriltiyor. ve yukarda yazdigimiz ayette bildirlidigi üzre Rabbimiz yeryüzünü öldükten sonra tekrar diriltiyor ve doganin canlanma dirilimi metodlarinin birisi uykudan uynmak, birisi bir dali bir dala aşilayarak, birisi tohum ve cekirdek dikerek.ve canlanma önce göz acan yaprak tomurcuklari ile yani rahim tecelliyati ve kadinin kilitorisi gibi, sonra cicek aciyor ve sonra döl alip meyva veriyor. ve sonra da meyvanin icinde cekirdek ve tohum veriyor ve tohumunda cekirdeginde icinde öz ve onunda ucunda cücük yani kilitorisin ziddi olan erkeklik organi yani cücük veya cük var yani cikinti demek. ve mesala biber uzun sivri olabilir yahut dolmalik şişman olabilir amma onun yenidien canlanmasini saglayan tohumunun ucundaki cücük orani cekirdegine oranla aynen güneşin dünyaya olan orani gibidir. ve onun ucundaki en sivri noktada dünyanin uydusu ay gibidir. ve ay in güneşe orani ilede, bedenin başa olan orani, ve baştaki akilin bedene orani, aynen Ay/Güneş orani gibidir. ve akil demek Kalp/Beyin orani gibidir, yani aklin ruh ile oranida Akil/Ruh aynen kalbin akyuvar alyuvara orani gibidir. ve fikirin akla olan orani akyuvarin/alyuvara orani gibidir ve fikirin vicdan orani Fikir/Vicdan alyuvar/Hemoglobin oranidir. ve hemoglobin rot platchen yani bir rot platchenin orani kainattaki dünyamizin yeri gibidir ve hemoglobin/Kainat ve, kainattaki insan in misali de alyuvar ve akyuvarin aldığı bir oksijen modeli gibidir ve gözle görülmeyip mikroskopla tespit edeilen bir hemoglobinin alcagi oksijen öyle kücükki işde kan oksijen ve hava ile direk temas ederse hemen kuruma yapar ve işde onun alacagi oksijen öyle senin dünyada inceledigin oksijen gibi degilmiş yani eger öyle olsaydi kan vücutan cikinca kuruma ve donma olmazdi. ve bir hemoglobin parcacigi eger vücütta bir yaralanma olursa aynen bir futbol sahasi kadar acailabilcegini söylüyor bilim adamlari ve hal böyle olunca senin gözünle tespit edemedigin o hemoglabin öyle bir dürülmüş ki sen gözle bile göremiyorsun, ve eger o acilirsa futbol sahasi kadar oluyormuş. peki kiyametten sonra haşirda nasil olurda bunca sene önce yaşamiş ölmüş binlerce milyonlarca insan bir anda siralancak hepsi kaldirlicak deyince işde haşir meydanin genişligini hesap etmek için işde vücuttaki hemoglabinlerin herbiri bir futbol sahaasi acilinca ne kadar yer tutarsa işde haşirda ademden ve öncesinden buyana olan cinler zamanin dan bu günümüze olan yaratilanlarin herbirinin o düzlem icinde yer alcak olmalari, hayvaniyla insaniyla bitkisiyle ve hizmet eden melekleri ile birlikte. ve bu rakami görünce gözünüzün cayiri acilcakdir ve ve kiyamette hesabin 50 yil sürceginin ne kadar dogru oldugnu anlarsiniz ve bu kadar insanin gececegi sirat köprüsünün uzunlugunu hesap edin o zaman ve ve cennete gidecek olanlarin yolcugugu aynen bir ayak parmak ucundaki hemoglabin hücresinin tekrar oksijen ve can almak için parmak ucundan kalbe gelmesi için gecen zaman miktari gibi ve yine mesala brezilyada bir kave tohumunun ekilmesi sonra onun dal olup meyva vermesi ve sonra baharda kahve veya kakao vermesi ve onun hasat edilmesi sonra fabrikaya kadar yolculugu , sonra fabikrikadaki kahve veya kakao ve cikolota olmasi için gecen işlemler ve zaman ve sonra yenebilir veya icilebilir olnca onun ordan alinip satilcagi memlekete gitmesi sonra yine orda marketlere dükkanlara kahvehanelere satilmasi ve sonra onun kahve ise pişilrilcegi zamana kadar beklemesi sonra zamani gelince pişirilip mesala kahve olmasi ve onun icilmesi ve ve icincede bedndeki yolculugu agiz yemek borusu sonra mide ve midede yanindakileri tanimaycak vaziyette eritilmesi ve gidecegi hücreye yolcugu ve o hücrelerdeki meydana gelen enrji ve onun yaydigi işin ile fikir ile yine ibadet taat istegi ve kildigi namaz olan bir enrjiye dönmesi. ve ve ibadetlerin şahi olan namazdaki secdede okudugun sadece üc tane subhane rabbiyle ala tesbihi işde senin yaptgin amelinin bütün kainata olan orani gibidir yani Subhane-rabbiyel ala/kainat ve yine onu oluşturan sin harfi ve onundan ses olmasi için üstündeki ötre nin kainata orani senin kaşlarinin kainata orani gibidir.yine sübahnalahdaki ü harfinin noktalarinin orani kas kilinin hücreleri gibidir. yani kaş kilinin kainata orani gibi ve Musa Peygamber bir gün Cenâb-ı Hakk’a sorar: “Rabbim! Bana, seni zikredip ibadet edecek bir yol göster.” Cenâb-ı Hak hikmet lisanıyla cevap verir: “‘La ilahe illallah’ de!” Musa Aleyhisselâm: “Ya Rabbim, Senin için en fazlasını yapmak istiyorum. Bunu bütün kulların söylerler.” Cenâb-ı Hak tekrar buyurur: “‘La ilahe illallah’ de” Musa Aleyhisselâm: “Ey Rabbim, Senden bana has olabilecek bir ibadet, zikir istiyorum.” Bunun üzerine Cenâb-ı Hak buyurur: “Ey Musa! Terazinin bir kefesine kâinat, bir kefesine ‘La ilahe illallah’ konsa, ‘La ilahe illallah’ kelimesi daha ağır gelir.” (Nesei, İbn-i Hibban, Hakim, Ebu Ya’la, Taberani, Beyhaki, Ebu Naim "El-Hılye" de İbn-i Adil Birr, Begevi rivayet ettiler. Hakim bu hadis için "sahih" dedi.) Ahmed İbn-i Hanbel Müsned’inde Abdullah İbn Amr’dan Rasululah sallallahu aleyhi ve sellem’in şöyle dediği rivayet edilmiştir: - "Nuh aleyhisselam vefat edeceği sırada" oğluna şöyle dedi: - "Sana La İlahe İllallah’ı emrediyorum. Eğer yedi gökler ve yedi yerler terazinin bir kefesinde, La İlahe İllallah öbür kefesine konsa hiç şüphe yok ki La İlahe İllallah daha ağır gelir. (Sahih hadis. Amet, Buhari "El-Edeb El-Murat" de, Beyhaki rivayet ettiler.) ve hal böyle olunca insan bedeninin Allah ve meleklerine kitaplarina iman etmesi ve iman denen cevher ve kelimei tevhidi ikrar etmesi ve kalbinde meydana gelen imanin orani ise kelimei tevhid /kainat =>kainatmiş yani kelimei tevhidin agirligi(imanin agirligi) kainattan daha agirmiş hal böyle olunca küfür denen zulmetin agirligida bu imandan daha agirmiş ki küfür girince bir kalbe iman ondan cikiyormuş o kadar agir yani ve bu kadar agir bir cisim gökleremi ucar yoksa cehennemin dibinimi boylar yani işde bir güneşin kara delige dönmesi ve önüne geleni yutmasi demek böyle bir azili kafirin önüne gelen herkese küfrü aşilamsi ve böylece kara deilk olup cökmesi ve cehennemin dibini boylamasi demek olmazmi? ve güneşin icine cökmesi demek işde böyle imanini kaybeden biri demek. İmam-ı Ali (KV) Hz.leri, Resulullah SallALLAHu aleyhi vesellem Efendimiz’e: “Ya Rasulullah (SAV)!... Beni ALLAH’a Celle Celaluhü varan yolların en yakınına ve en kolayına ve ALLAH’ın Celle Celaluhü yanında en efdali olanına delalet et.” dedi. Resulullah SallALLAHu aleyhi vesellem Efendimiz de: “Benim ve benden önceki Peygamberlerin (AS) söylediklerimizin efdali (Lâ ilâhe illALLAH) 'tır. 7 kat gökler ve 7 kat yerler terazinin bir kefesine ve (Lâ ilâhe illALLAH) ta diğer bir kefesine konsa, hepsinden ağır gelir!” buyurduktan sonra “Ya Ali (KV)!.. Yeryüzünde ALLAH Celle Celaluhü diyen bulundukça kıyamet kopmaz.” buyurdu. yani işde kiyamet hic Allah diyen kalmayinca kopacak denmesi bu hadisin sahihligi, işde imanli kimse kalmayinca, dünyadakilerin agirligi o kadar cok olcakki, işde güneşi dahi icine cekecek bir zulmet , ve agirligin icine cökmenin, bütün kainatida icine cekmesi, ve cökmesi dibe vurmasi. Ve Rabbbimiz buyuruyorki: Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Türkçe Okunuş: Yevme natvis semâe ke tayyis sicilli lil kutub(kutubi), kemâ bede’nâ evvele halkın nuîduh(nuîduhu), va’den aleynâ, innâ kunnâ fâılîn(fâılîne). Meal: O gün, kitapların yazılı sayfalarını dürer gibi semayı düreceğiz. Onu ilk defa halketmeye başladığımız gibi (eski durumuna) iade edeceğiz (geri döndüreceğiz). Bizim üzerimizde bir vaaddir. Muhakkak ki (bunu) yapacak olan, Biziz. ENBİYÂ Suresi Âyet - 104 Tirmizi’nin İbn-i Abbas’tan rivayet ettiği hadiste Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: -"Hiçbir şey yoktur ki onunla Allah arasında engel olmasın. Ancak La İlahe İllallah sözü hariçtir. Söylediğinde dudakların ona engel olması gibi bu sözü söyleyen kimseyle de Allah arasında bir engel bırakmaz." yani iman edecek kimsenin allah ile arasinda perdesi yok demekdir. bu yani kiyamet kopcak olsa birisi haykirsa La İlahe İllallah diye Allah diyen bitmedigi için kiyamet kopmaz durur ve o sözün Allaha ulaşmasi için arda bir engel yokmuş yani. Rabbim müminleri imansizlikdan muhafaza ede. Ebu Zerr radiyallahu anh şöyle dedi: - "Ya Rasulullah! Bana beni cennete yaklaştıracak ve ateşten uzaklaştıracak bir amel söyleyiniz." Dedim. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: - "Bir kötülük yaptığında hemen iyilik yap. Şüphesiz bu yaptığın hasenen için on sevap vardır." Dedim ki: -"Ya Rasulullah! La İlahe İllallah iyilik midir?" Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem: - "İyiliklerin en iyisidir." Buyurdu. (Sahih hadis Ahmet, Taberani, Beyhaki, Ebu Naim "El-Hılye" de rivayet ettiler.) Hasan radiyallahu anh’ın dediği şu söz zayıf bir yoldan Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’e atfetilmiştir. - "Kimin son sözü La İlahe İllallah olursa cennete girer." (Bu hadis sahih senedlidir. Ahmet, Ebu Davud, Hakim, Taberani, Beyhaki rivayet edip sahih dediler.) cennet nedir eman yeridiri yani insan iman ettikce emandadir yani kurtuluşdadir. nitekim cennette asli kurtuluş mekani degilmi işde kelime tevhid kiyamete siperdir. Yani : Bezzar’ın ve diğerlerinin müsnedinde İyad El-Ensari’nin rivayetinde Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor: - "La İlahe İllallah kelimesi Allah katında çok değerli ve hak olan bir kelimedir ve bu kelimenin Allah katında çok önemli bir yeri vardır. Kim bu kelimeye sadakat göstererek söylerse Allah bununla onu cennete sokar. Kimde bu kelimeye inanmadığı halde söylerse malını ve canını bu dünyada korumuş olur. Ancak yarın Ahiret gününde Allah onun hesabını görür." (Deylemi rivayet etmiştir.) yani bu dünyanin korunmasi için lafzen dahi söylenmsi yeterliymiş. ve kalben tasdik edilmesine iman denilir yani bilincli olarak söylemekdir iman: evet anladim ve bildimki Allahdan başka ilah ve yaratici yokdur demekdir.ilah ve yaratici olarak herşeyi yaratan olarak yalnizca Allah vardir . bilimum herşeyin yaratilmasinin müsebbibi ve faili olan Rab. Namazlarin sonunda kametin devami olan "la ilahe illallahu vahdehü la şerike leh , lehül mülkü velahül hamdü vehüve ala külli şeyin kadir . diye tekrar edilmesinin delili ve sebebi olan hadisde: İbn-i Abbas radiyallahu anh şöyle demiştir: - "Allah-u Teâlâ'ya en sevimli söz La İlahe İllallah (Allah’tan başka ibadete layık ilah yoktur) sözüdür. Allah O’nsuz hiçbir ameli kabul etmez." yani namazin kabul edilmesi için altina atilmiş imza demek olur. ve imanin bir şubesinde Allahin öldükden sonra diriltecegine iman etmekdir. ve dogaya bakinca doganin ve hayvanlarin bütün cabasi gayreti ölmeden önce sülbünün devam etmesi için tohum verebilmek gayreti halindeler ve bir hayvan soyunun üremesi için bütün gayretini daha ölmeden göstermekde. yine meyvalar sebzeler, bahar bitip hasat zamani gelince, en ergin meyvasinin icine, en güzel tohumunu saklar. ve o tohumu cekirdegi yeniden dikince bir başka baharda o agac yeniden can bulur. o agacin kökleri yeniden hayat bulur. ve o fidan yetişip serpilince ve kemal ve reşit yaşina ulaşinca oda meyva verir ve tohum ve cekirdek üretir. Ey insanoglu! sen bu kadarmi körsünkü yeniden dogma sirrini Allah, evlat sahibi ve evlenme hikmetine koymuş, ve her adem bir adem aleyhisselam her kadin bir havva ve her mümin bir muhammed ve her sünnetli ve hac eden bir ibrahim ve her kurban kesen bir ismail ve her zinadan kacan bir yusuf her mümin doktor bir bir isa bir lokman her cambaz bir habil her denizci bir nuh her yol gösteren bir yunus her iffetli kadin bir meryem ,... demekdir öylese sizlerin bunlarin kemal dercelerine ulaşmaniz akil balig yaşina ve farkindalik olan imana ulaştiginizi gösterir. ve evlenip cocuk yapip cocuklarinizada bunlari ögretip telkin etmeniz aynen agaclarin yeniden dogmak için tohum ve cekirdek vermesi gibi sizinde yeniden bir ibrahim veya ve bir yusuf olarak dogmaniz için vesiledir. ve Allah sizlerde o önceki ölmüş olanlarin tohumu olan meyvalari sebzlerini yedikce sizleri onlarin cani olarak yeniden dogdurmuş ve sizlerde imanli kimseler olarak büyük kiyamet kopmadan yeniden dogmak için evlenmeniz ve DNA nizin devam etmesini saglamaniz gerekir. ve kafir deccal ve avenesi her ne kadar bütün doganin DNA yapisini bozmaya calişsada siz iman ettikce ve Yeryüzünde iman edenler oldukca, ve özünüzü bulup kemal derecenize ulaştikca, ve cekirdek ve tohum vermeye devam ettikce, kiyamet her ne kadar onlar cok istesede kopmayacakdir. megerse sizler Allah demeyi unutasiniz, buda nasil olur sizlere işde o özüne yol gitmeyen özsüz dölsüz tohumsuz yiyecekleri yedirince sizlerden o biberse biberin özüne yol gitmez cünkü tohumu olmayan biberdir onlar elmaysa yine soyu bozuk elma da ayni sizden bir yeni döl ve meni ve yumurta oluşmasini engel olur ve insan döl vermez olunca kisirlaşinca demek olurki velbeasüye iman bitti yani öldükden sonra drilmeye iman bitti demekdir. böyle eksik bir imandan sonra artik aynen yagsiz helva olmayacagi yine yag yok birde şeker yok pekmez yoksa hic helva olmaz olur ve elmayi bozdu yetmedi, portakali bozdu yetmedi, maydanozu bozdu, ve böyle böyle birkac Allah diyen kalir ve onlar Allah dedikce kainat ayakadadir ve onlarda o döl veren ve meni üreten bedenler ne zaman meni üretme işi bitti allah diyenlerde kalmaz ve Allah diyen bitince kafirlerin başina kiyamet kopar. Rabbim Müminleri barik eylesin, nitekim ibrahimi ve soyunu bereketlendirmişdi, cünkü o rabbine cok teşekkür ediciydi. sizlerde rabbimize verdiği nimetler için cokca teşekkür edinki ve elmine kederinede sabredinki rabbim muhmmed e ve ümmetinede bereket verip barik eylesin ve muhammed ümmetinden dogan ibrahimleri muslari ademelri ismailleri meryemleri havvalari eksik etmesin taa vakit kemal olnca vakti kiyamet gelinceya kadar, takdir kaftan giynceya kadar. Amiyn. elfatiha maassalavat Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca Schrems, 14.05.2014 çarşamba Original Kar © glan |