![]() |
El-Misku Ruuh El Cebrail Gabriel (Kar©glanin 26.06.2014 Vaazi) - Baskı Önizleme +- Tunca-Forum (https://tunca-forum.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2014 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=214) +---- Konu Başlığı: El-Misku Ruuh El Cebrail Gabriel (Kar©glanin 26.06.2014 Vaazi) (/showthread.php?tid=1761) |
El-Misku Ruuh El Cebrail Gabriel (Kar©glanin 26.06.2014 Vaazi) - RasitTunca - 07-08-2018 EL MiSKU RUUH-EL CEBRAiL- GABRIEL (Kar©glanin 26.06.2014 Vaazi) 26 Haziran 2014 Perşembe أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم فَأَمَّا ٱلْيَتِيمَ فَلَا تَقْهَرْ وَأَمَّا ٱلسَّآئِلَ فَلَا تَنْهَرْ وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Femmel Yetime Fela teaghar. Ve emmessaile fela Tenhar. Ve emma binimeti rabbika fehaddis. Sadakallahul Aziym Duha 9 , 10 , 11. Ayet Allahümme salli ala Muhammed ve ala selamn külli müminune vel müminin. Rabbim yaban eldede kuran meyvasi bitirirmi evet bitirir. birisi Inna romanyada kuranin kevser suresinin başindaki inna sini , digeri duha suresindeki emma sini yabanci devletlerde bitirmiş. ve Emma var yetim emma ve femma yani kafir olan emma yetim emma ve, sonra ve emma var yani iman etttikten sonraki yolunu degiştiren emma lar . yani emma watson cift( w) liymiş iki defa iman edecekmiş emma Watson, ve emmesaile fela tenhar: emma sana gizli bir yerde soru soracaklar o soruya vercegin cevap seni imanli edebilir yahut seni yetim koyabilir bu devirde mehdisiz kalabilirsin. yahutta Rabbinin sana verdiği nimetleri saycaksin ve hangisini inkar edebilirim deyip iman edeceksin cifte imanli olacaksin. Yine Emma Stone sana yakin bir zamanda bir yilan gözükcek sakin ondan korkma ! ve"ben Allaha iman ettim" de onun şerrinden kurtul. ve yine neden inna eateyna diyozda kadir suresinde inne enzelnea diyoz ikisi arasindaki fark nerden neden onda innne diyozda digerinde inna diyoz işde iman farki biri imanli bir digeri ciplak imansiz yolsuz. yani sünnet derisi farki onun inip geldigi sünnetli digerinin inip geldigi sülb sünnetsiz. peki bunlar mehdi cemaati olursa ne yapcaz nasil olcak, atalarindan babalarindan analarindan iman eden kimse yok bunlar ölünce nereye gitcekler, eger insan cenneti olan annesine dönecekse bunlar eger kafir sülbden indiyse, nasil olcaklarda bunlar cennete gidecek, cünkü üst sülp kafir ve cehennemlik, ona gitseler ölünce cehenneme varcaklar, o zaman bunlar nasil cennete gidecekler yahut kime gidecekler, o zaman bir tefekkür ediniz. Allah :Alimul gaybi veşşehadehdir.Allah hem olcaklarda(Gelecekteki) olanlari bilir ve hemde hali hazirdakileri bilir. son üc vaazimizda yazdigimiz, Peygamber azimuşşan efendimizin miracda kainatin dişina cikarilip ona mahşerdeki muhammed mustafanin, kabirden kalkişi gösterilmiş, yine cennetteki ömerin bekliyen hurlieri, yine cehennemdeki, azap ceken ümmeti muhammed gösterilmiş , yine peygamberin mehdinin kaşi şöyledir , gözü şöyledir, sakali şöyle, göbegi şöyledir diye bildirdiklerini, bizzat miracda onun kainatin dişina cikip, sonra ordan mehdi zamanina tekrar giriş yaparak 1400 küsür sene önce zamanda yolculuk edip mehdi zamanina geldigini, ve onu gördügünü, taaki diyorki Mehdi uykusuz kalinca yüzü solar, yine bazende yildiz gibi parlar diye bildirmesi, onun yaninda, uykusuz geceler gecirdigini bilecek kadar, cok kaldigini ,ve onu izledigini anlamiş oluyoruz. ve bunlari peygamber bildirdiyse, yine kiyamet alametlerinden haber vermesi ,o olaylarin oldugu zaman ona gösterilmiş ki, dün insanlara gaib meselesi olanlara,O şehadet aleminde bizzat o zamanlari görmesi ve şahid olmasi ile bize bildiriyor .ve böyle olunca. Allah diledigine. senin benim bilmedigim, ve gelcekde olacak bilinmez dedigimiz meseleler gösterilebilir. ve o kimse onlara şahid olup şehadet aleminde görebilir, ve böylece gaibi Allah dilediginede bildirir ve ögretir demek olur yani. Biz dahi tecrübe ve alametleri, izleri okumamiz ile, o emma Stoneye ismindeki, daha dogrusu soyadindaki STONENIN başindaki SSSSSSSSSSSS demek yilan demek diye okuduk ve bizzat şehadet aleminde kendi yaşadigimizbir misali ile ona da dedikki sen ismini yaşayip bitirince soyadina gelince senin karşina bir SISSSSSS diyen yilan cikacak demiş olduk. ve her kafir olanin derecesi aşagida oldugun için cibillyatlari börtü böcük halindeler ,ve onlarin mümin safina gecmeden önce, onlari önce bir yilan korkuturki, onlar iman etmesin diye. ve o yilani görüp korkmadan ona karşi gelip imanlarini ikrar ederlerse onlar önce sürüngen olurlar sonrada yürüyen bir hayvan cibilliyati kazanirlar, her derece katettiklerinde ve sonra faydali hayvanlar cibilliyatina ererler . önce binek hayvani sonra inek koc koyun gibi yenebilen faydali hayvan derecesine, sonrada her cbilliyattan birer adet sahip olurlar, bir sürünen, bir börtü böcük, bir karada yürüyen, bir denizde yüzen, birde havada ucan, ruh ve can kazanirlar. ve mümin cibilliyatlari yenebilen helal hükmündeki hayvanlar halinde ahlaklar gösterir ve sifat ve cibilliyat kazanir, kafirler, münkirler, münafiklar, müşriklerde, yenmeyen ve zararli mundar hayvanlar halinde cibilliyat sifat ve ahlak gösterirler. Bu demek olurki Almanyadada Amerikada da At inek koc koyun olmasi demek faydali hayvlanar olmasi demek orda ki müslümanlar demek degil, bizatihi almanlardanda imanli kimseler oldugunun alametidir ,yani Allaha ve meleklerine peygamberlerine iman edip inanan kimsler demekdir.bu isavide olabilir yahut musevide olabilir. ve böyle insanlar birde insanlara, hayvanlara, dogaya faydali olmaya calişirlar. illa bir iyi ve hayir amelleri vardir.insanliga faydali kimselerdendir onlar. nitekim bir insan bir kardeşine hic bir iyilik yapamiyorsa ona gülümsemesi hayir ve sadakadir, yani en kücük bir iyilk yapan helal bir cibilliyat halindedir. en zayif müslüman peygamberin hadisinde gecen kötülügü kerih görüp ona bugzedenmiş Zira Allah Resûlü (s.a.s.) “Bir kötülüğü gördüğünüz zaman onu elinizle düzeltin. Şayet buna güç yetiremiyorsanız dilinizle düzeltin. Şayet buna da gücünüz yetmiyorsa kalben buğz edin. Bu ise imanın en zayıf noktasıdır.” buyurmaktadır. yani kalbinden bu kötü birşey diye onu sevmeyen, o ahlaki o kötü fiili tasvip etmiyen kimse imiş, ve işde imani zayif olan bir helal hayvan mesela kelebek yenmez ,amma kelebegin iyisi, ipek böcügüdür, ve insana faydasi, ipek ipligi yapar, ve insanlar onu ipek kumaş yapip giyer, ve bu demek olurki: kelebek cok zayif bircanli, amma en azindan, iyiyi kötüyü bilebilcek bir idrake sahip demekdir. ve Dinde Necis olan hayvan hükmündeki köpegin insanin elbisesine degmesi, o kimsenin abdestini bozar demiş, imami şafi hazretleri,öyleyse mundar veya necis bir köpek, yani necis hükmündeki köpegin degdigi pantalonla, namaz kilinmiyorsa, yine abdesti bozuyorsa, bu gün pis ve kötü ahlakli her insanin, elini toka etmekde böyledir, ve onun senin elbisene dokunmasida, senin abdestini bozar hükmü verilmesi gerekir. cünkü mundar ve necis hayvanlarin pis kokulari vardir. fakat köpekde böyle degildir cünkü köpegin kokusu köpege cebrail aleyhisselamdan dolayi verilmişdir. nitekim cennette adem atamiz testi gibi toprakdan iken. melekler etrafina toplanmişlar, ve o zaman, şeytanda daha şeytan degilmiş, ve hemen gelmiş, neye bakiyorsunuz demiş, ve yerde yatan ademi görünce, icine girmiş dolaşmiş cikmiş, ve hak tüüü demiş bu neyse ben buna itaat etmen, bu yere göge sigmaz demiş ve tükürmüş. ve onun necis tükrügünün deydigi yer olan, adem atamizin göbegini, cenabi mevla git temizle diye cebraile emretmiş. ve cebrail temizlemiş, ve o ademden kopan, bizden eksilen o parcanin , bir parcasindan, cenabi Mevla, hurmayi halk etmiş, diger parcasindanda köpegi halk etmiş, ve köpeklerdeki, o köpege has özel parfüm ve koku, işde cebrail aleyhisselamin, o ademden temizledigi parcaya, temizlerken gecen, kendi kokusudur. ve köpekler cebrail gibi kokarlar. ve şayet geyigin erkeginin göbegindeki yagdan, miski amber kokusu meydana geliyorsa, has bir, asil irk bir köpegin kokusundan parfüm icad edilse, ve bu parfüme Ruuh-Gabriel ismi verilse yeridir. ve böyle bir parfümü dökünmek abdesit bozarmi haydi şimdi bir ictihad edelim. ve ey imami şafi, eger köpek necisse, kokusu temizse, cebraildense, ne demek olur, bir köpekde hem iyi ahlak hem kötü ahlak hemde melek ahlaki dercolmuş. Köpek insanlarin hizimetinde olan bir hayvan, ve fakat mayisi şeytan tükrügü oldugundan dolayi, necisdir, abdest bozucudur. ve fakat yine ademden bir parca oldugundanda demek olurki: bir köpek üc tane kimsenin ruhunu taşir, daha dogrsu üc ruha cibilliyat olur. bir adet melek cibilliyati taşir, ve köpegi olan kimselerin evinde, bir adet o insani bekliyen koruyan melek olur. yine mayisi şeytan tükrügü oldugunanda, yine o insana zarar vermek için ugraşan bir adette şeytan, o evde onu bekler. ve yine adem atamizin parcasi oldugundan, o köpek o evin bir bireyinin, yahut o evi ziyaret eden birinin cbilliyatidir. yani insan olan bir canda cibilliyat ve sifat olmuşdur. yani böyle bir insanin Ahlaki: bazen şeytan gibi kötü bir insan olur,bazen melek gibi gibi bir insan olur,bazende sen ben o gibi bir ademoglu olur. ve yine hal böyle olunca, annesi bir mundar necis cibilliyatinda olan, ve fakat bu gün faydali hayvanlar ahlakina yükselmiş, muhtedin olan bir mehdi cemaati, nasil seyri sülükde annesine dönecek demişdik. işde Zamanin sahibi bir peygamber ise, o peygamberin bedenine vahdeti vücud denilir. peygamber yok ise onun ashabindan, yani arkadaşlarindan geri kalan, en yüksek makamli kimse, vahedit vücut görevini alir. yine ashabda bittiyse ondan ve ondan sonrakilerden en gökcek ahlakli kimse, yani o peygamberin sünnetine, en cok tabi olan kimse, vahdeti vücud olur. ve zamanin sahibi şimdi Mehdi hazretleri oldugundan, bugünün vahdeti vücudu Mehdinin bedenlerdir. ve eeli muhammed demek muhammedin bedeninin parcalari demek . yine mehdi cemeatide böyledir, onun bedeninin parcalari demek olur. ve eger bir muhtedin yani, önce hiristiyan mecusu yahut yahudi iken müslüman olan, ihtida eden bir imanli mehdi cemaati, seyri sülük edince geri yolculuk edince ilk ciktigi ve vardigi vahdeti vücut bir üst beden ve yildiz sistemi, mehdi sistemi olur. mehdide onlari daha üst kendi bedenlerine alip götürür ve ta muihammede, ordanda ibrahim ve ismaile kadar gidilir. yani böyle bir mühtedin cemeat ,anne babasina degil mundar ve necis ve cehennemlik bedene degil ,bizathi yol degiştirdigi için mehdiye dogru yol alir .yani zamaninin vahtedi vücuduna seyri süluk eder.onu taklid ettikce, onu sevdikce ona dogru varir. ve onda fani olunca onun bedenindeki yerini alinca, ondanda öte muhammede varir.ve muhammedin bedeninde olupda, o gün muhammedi taşladiklarinda, bunlarin sülbünden gelcek iyiler dedigi yeri bulmuş olurlar.yani atalari kafir fakat, evlatlar iyi ve mümin, imanli olan kimselerin, muhammeddeki yerleri. Nisa Suresinin 36. ayetinde Cenabi Mevla şöyle Buyuruyor: أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم وَٱعْبُدُوا۟ ٱللَّهَ وَلَا تُشْرِكُوا۟ بِهِۦ شَيْـًٔا ۖ وَبِٱلْوَٰلِدَيْنِ إِحْسَٰنًا وَبِذِى ٱلْقُرْبَىٰ وَٱلْيَتَٰمَىٰ وَٱلْمَسَٰكِينِ وَٱلْجَارِ ذِى ٱلْقُرْبَىٰ وَٱلْجَارِ ٱلْجُنُبِ وَٱلصَّاحِبِ بِٱلْجَنۢبِ وَٱبْنِ ٱلسَّبِيلِ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَٰنُكُمْ ۗ إِنَّ ٱللَّهَ لَا يُحِبُّ مَن كَانَ مُخْتَالًا فَخُورًا Va’budûllâhe ve lâ tuşrikû bihî şeyen ve bil vâlideyni ihsânen ve bizil kurbâ vel yetâmâ vel mesâkîni vel câri zil kurbâ vel câril cunubi ves sâhıbi bil cenbi vebnis sebîli ve mâ meleket eymânukum, innallâhe lâ yuhıbbu men kâne muhtâlen. Allah’a ibadet edin ve ona hiçbir şeyi ortak koşmayın. Ana babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolcuya, elinizin altındakilere iyilik edin. Şüphesiz Allah, kibirlenen ve övünen kimseleri sevmez. Nisâ Suresi 36. Ayet Allahü Tealaya ibadet ediniz,Ona hicbirşeyi şerik ve ortak koşmayiniz. Annenize Babaniza,akrabaya,yetimlere,fakirlere,akrabiniz olan komşulariniza,bina komşulariniza,yolcu ve misafirlerinize,köle ve cariyenize iyilik ediniz. Yani ey mü min kardeşlerim iyilik cenabi Mevlanin emri öyleyse: insanoglu, dogaya, bitkilere, maddelere ve eşyalara, hayvanlara ve insanlara karşi olan iyilik, Dünyadaki son gürlügü olan, Mehdi saltanatinin kurlumasini saglaycakdir.O nun slatanati, onu ezmek, bunu dövmek degildir, onun saltanati iyligin ve güzellligin, ve güzel gökcek ahlaklin, yeryüzüne hakim olmasi, ve adaletle hükmedilmesi, Rabbimize taat ve ibadetlerde bulunulmasi, ve insanlarin hayati okumasi sonucu, kaintain zikrine katilip, kainatla birlikte zikredilmesi olcakdir. أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم يَوْمَ تَبْيَضُّ وُجُوهٌ وَتَسْوَدُّ وُجُوهٌ ۚ فَأَمَّا ٱلَّذِينَ ٱسْوَدَّتْ وُجُوهُهُمْ أَكَفَرْتُم بَعْدَ إِيمَٰنِكُمْ فَذُوقُوا۟ ٱلْعَذَابَ بِمَا كُنتُمْ تَكْفُرُونَ وَأَمَّا ٱلَّذِينَ ٱبْيَضَّتْ وُجُوهُهُمْ فَفِى رَحْمَةِ ٱللَّهِ هُمْ فِيهَا خَٰلِدُونَ Yevme tebyaddu vucûhun ve tesveddu vucûh(vucûhun), fe emmellezînesveddet vucûhuhum e kefertum ba’de îmânikum fe zûkûl azâbe bimâ kuntum tekfurûn. Ve emmellezînebyaddat vucûhuhum fe fî rahmetillâh(rahmetillâhi), hum fîhâ hâlidûn. O gün bazı yüzler ağarır, bazı yüzler kararır. Yüzleri kararanlara, “İmanınızdan sonra inkâr ettiniz, öyle mi? Öyle ise inkâr etmenize karşılık azabı tadın” denilir. Yüzleri ağaranlar ise Allah’ın rahmeti içindedirler. Onlar orada ebedî kalacaklardır. Ali-imran Suresi 106-107. Ayetler Ey iman ednler insanlar yaptiklariiylikleri ile denizdeki elektrik baliginin icindeki Işik gibi yahutta ateş böceginin Işigi gibi o gün insalarin güzel amelleri yüzünde ve ellerinde kollarinda nur ve Işik olarak belli olur ve kötü fiilller yapanlarinda beyaz bir beze katran dökülürse nasi kara leke yaparsa, öyle günahlarida onlarda kara leke olarak tesir gösterecekdir. Rasûlullah Efendimiz (s.a.v) şöyle buyurmuşlardır: “Müslüman -veya mü’min- bir kul abdest alır ve yüzünü yıkarsa, gözleri ile bakarak işlediği bütün günahlar, abdest suyu -veya suyun son damlası- ile yüzünden akar gider. Ellerini yıkadığında, onlarla tutarak işlediği günahlar, abdest suyu -veya suyun son damlası- ile ellerinden çıkar gider. Ayaklarını yıkadığı zaman, onlarla yürüyerek işlediği günahlar, abdest suyu -veya suyun son damlası- ile ayaklarından çıkar gider. Neticede bu kimse, günahlardan arınmış olur.” (Müslim, Tahâret, 32. Ayrıca bkz. Tirmizî, Tahâret, 2/2) Rasûlullah Efendimiz (s.a.v) bir gün kabristana geldiler ve: “Selâm size ey mü’minler diyarının sâkinleri! İnşâallah bir gün biz de sizin yanınıza geleceğiz. Kardeşlerimizi görmemizi çok isterdim” buyurdular. Ashâb-ı kirâm: “–Biz sizin kardeşleriniz değil miyiz, yâ Rasûlallah?” diye sordular. Rasûl-i Ekrem (s.a.v): “–Sizler benim ashâbımsınız, kardeşlerimiz henüz gelmemiş olanlardır” buyurdular. Bunun üzerine ashâb-ı kirâm: “–Ümmetinizden henüz gelmemiş olanları nasıl tanıyacaksınız, ey Allah’ın Rasûlü?” diye sordular. Rasûlullah (s.a.v) de onlara: “–Bir adamın alnı ve ayakları beyaz olan bir atı olduğunu düşünün. Adam bu atını, hepsi de simsiyah olan bir at sürüsü içinde tanıyamaz mı?” diye sordular. Sahâbe-i kirâm: “–Evet, tanır ey Allah’ın Rasûlü!” cevabını verdi. Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurdular: “–İşte kardeşlerimiz de abdestten dolayı yüzleri nurlu, el ve ayakları parlak olarak geleceklerdir. Ben, önceden gidip havuzumun başında ikrâm etmek için onları bekleyeceğim. Ama dikkat edin! Birtakım kimseler yabancı, devenin sürüden kovulup uzaklaştırıldığı gibi benim havuzumdan kovulacaklardır. Ben onlara «Buraya gelin!» diye nidâ edeceğim. O zaman (melekler) bana: «–Onlar senden sonra hâllerini değiştirdiler, (senin Sünnet’ini takip etmeyip başka yollara saptılar)» diyecekler. Bunun üzerine ben de: «–Uzak olsunlar, uzak olsunlar!» diyeceğim.” (Müslim, Tahâret, 39; Fedâil, 26) Rasûlullah (s.a.v) Efendimiz’in Havuz’undan kovulan bu zavallı insanların, Allah Rasûlü (s.a.v) Efendimiz’e beyʻat ettikten sonra irtidâd eden (dinden dönen) az sayıdaki beyinsiz bedevîler olduğu söylenir. Nitekim diğer bir hadîs-i şerîfte Efendimiz (s.a.v) şöyle buyururlar: “…Bana şöyle denir: «‒Sen onlardan ayrılınca topukları üzere gerisin geri döndüler ve o günden beri bu irtidâdları üzere devam ettiler!».” (Müslim, Cennet, 58) nitekim bu hadisin bir mana yorumuda manyatolu bir lamba, yani bisiklet lambasi nasil, manyota daha cok dönünce yani bisiklet daha hizli gidince daha kuvvetli yanmasindan daha ziyade manyotanin dönmeye devam etmesi mühimdir, eger bisiklet durursa ve manyota aleti dönmez ise Işik söner. oysaki bisikletin tekeri döndükce lamba yanar, işde müminlerin, namaz için abdest, zikir için abdest, yahut bir işe başlarken abdest, yine kasap hayvan keserken abdest, terzinin dikiş dikerken, aşcinin yemek yapmdan önce vs,.. abdest almasi, ve insanin gün boyu abdestli veya teyemmümlü durmaya gayret etmesi, bu manyatonun daha cok Işik vermesi gibi daha dogrusu sürekli yanmasi gibi olur, peygamberin buyurdgu vechile, daha fazla nur için daha fazlasini yapsindan kasti budur. yoksa abdest alirkan banyo edin demedi, öyle kollari bacaklari fazla fazla genişleterek yikamakla, abdestmi aliyon, yoksa banyomu, yani bu hadisten kasit, abdest alirkan abdest uzuvlarini genişletmek degil, cok abdestli bulunmak, ve her işinde abdestli veya teyemmümlü bulunmakdir.velhasil kelam. ve insanin mümin kardeşine selam vermesi ibadettir, sevapdir. eger bunu birde abdestli yaparsa. o zaman bu manyota daha cok nurlanir. yine kasabin, ev ahalisinin rizkini temin için calişmasi ibadet, amma bu ibadeti yaparken, birde abdestli olrak yaparsa, lamba 100 watt lamba gibi yanar. yine zikir cekerken, evinden cikarken, sefere cikarken, hep böyledir, nur üstüne nurdur yani. lamba abdestsizken 50wat yaniyor ise abdestli olunca 100 watt oluverir. ve mümin temizdir ,abdestlidir, birde üstüne mis sürünür, güzel koku sürünür ise, bu sefer nur üstüne nurda nur olur. yine eger o mis bir de dedigimiz gibi, şayet cebrail miski icad edilse, ve o misk olsa, yahut gül miski olsa, yahut peygamberin sevdigi reyhan miski olursa, yine bu sefer ziya gibi aydinlik olur. yani gündüz gibi parlar o zaman . ibadert ve taatlarin derecesi böyledir insan namaz kilar, sadece farzlari kilar ,tamam bu nurdur ,fakat birde teheccüd kildi, nur üstüne nur oldu, birde duha nmazi kildi bu sefer güneş gibi parladi demekdir. ve artik yaz geldi, teheccüdün en zor kilindigi zaman, cünkü yatsi gec ne zman yatcanda kalkip teheccüd kilcan, işde şimdi kilanan bir teheccüd lambasi 1000 wat ise, Kiş geceleri kilanan teheccüd anca 100 watt olabilir. yine bu mevsimde duha namazina devam edelim ey müminler. duha namazinin vaktini peygamber dediki: develerin ayaklari cölde kumda güneşin kumu isitipda ayaklarini yakmaya başladigi zaman demişdir. bunun saat olarak zamanida sabah saat dokuz gibidir. Bunu tenbihledikten sonra da şöyle sizi uyaririz: sonbaharda bu duha namazini seyreltin ve sonbaharin ortalarinda terkedin, ve diger mevsimlerde, sadece aydabir on günde bir gibi devam ediniz.yine teheccüde yaz mevsiminde devam ediniz, kiş ve diger mevsimlerde sadece on günde bir 20 günde bir devam ediniz. !!!!!!! Neden diye sorarsaniz eger (yaptigimiz ameller güneşin enerjisini oluşturuyor dedik) teheccüd nur üstüne nur demekse ne demek olur yani :yazin teheccüd kilinca ve hal böyle olunca yazin kilinan teheccüd, yazin güneşin bizi daha cok isitmasi demek olur, ve güneşli günler demek olur.100 kişi kildi daha sicak, bin kişi kildi daha sicak, amma kişin herkes teheccüd kilar ise bu seferde kişin kar yagacagina güneş acar anladinizmi şimdi neden uyardik.!!!! YAZIN KARPUZ YIYIN DIYEN ALLAH, YAZIN KARPUZ BITIRIR, KIŞINDA PORTAKAL YIYIN DIYE PORTAKAL, NASIL HER MEVSIMIN MEYVASI FARKLI TABIATTAYSA, IBADETLERINDE SICAK VE SOGUK TABIATLISI VARDIR: Ve diyoruzki vaazin hitami olarak o (Misku ruh el cebrail) Miskini icad edecek olan mü min ne güzel mü mindir. Amiyn elfatiha maassalavat Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca Schrems, 25.06.2014 Perşembe Original Kar © glan |