![]() |
Halime Butonu - (Kar©glanin 14.10.2014 Vaazi) - Baskı Önizleme +- Tunca-Forum (https://tunca-forum.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2014 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=214) +---- Konu Başlığı: Halime Butonu - (Kar©glanin 14.10.2014 Vaazi) (/showthread.php?tid=2657) |
Halime Butonu - (Kar©glanin 14.10.2014 Vaazi) - RasitTunca - 08-05-2018 Halime Butonu - Ey iman edenler , Allah ve Rasulu ile Kendinizi Emniyete Aliniz (Kar©glanin 14.10.2014 Vaazi) 14 Ekim 2014 SALI أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓا۟ ءَامِنُوا۟ بِٱللَّهِ وَرَسُولِهِۦ وَٱلْكِتَٰبِ ٱلَّذِى نَزَّلَ عَلَىٰ رَسُولِهِۦ وَٱلْكِتَٰبِ ٱلَّذِىٓ أَنزَلَ مِن قَبْلُ ۚ وَمَن يَكْفُرْ بِٱللَّهِ وَمَلَٰٓئِكَتِهِۦ وَكُتُبِهِۦ وَرُسُلِهِۦ وَٱلْيَوْمِ ٱلْءَاخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَٰلًۢا بَعِيدًا Yâ eyyuhellezîne âmenû âminû billâhi ve resûlihî vel kitâbillezî nezzele alâ resûlihî vel kitâbillezî enzele min kabl(kablu), ve men yekfur billâhi ve melâiketihî ve kutubihî ve rusulihî vel yevmil âhıri fe kad dalle dalâlen baîdâ(baîden). Ey iman edenler! Allah’a, Peygamberine, Peygamberine indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba iman edin. Kim Allah’ı, meleklerini, kitaplarını, peygamberlerini ve ahiret gününü inkâr ederse, derin bir sapıklığa düşmüş olur. Nisâ 136 Allahümme salli ala delilul iman Muhammed Rasulallah Ellezi "La ilahe illallah Muhammedün Rasulallah" Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Halime Butonu Yani Insanin gögüs uclari ve özellikle sol gögsündeki meme ucu yani brust warzesi iman butonudur kimin bu butonu basili vaziyette ise onun iman dügmesi yani butonu basili vaziyettedir ve aktifdir. kiminde bu butonu cikintili vaziyette duruyor ise onlarin iman dügmeleri yani butonlarida basilmamiş vaziyette ve aktif degildir. Ha bu dogal oldugu hali ile yani uyarilmamiş vaziyette iken olan hali. Yani galu belada iman etmiş olanlar, ve veya iman etmemiş olanlar, veya sonradan iman etcek olanlar, ve sonradan imandan caycak olan kahpeler. ve bunlarin iman emmareleri meme uclarindan belli oluverir ve onlar için Rabbimiz buyuruyorki ey iman ettim diyenler bir bakin bakalim iman etmişmisiniz, galu belada iken evet iman ettim, Allah Rabbimizdir demişmisiniz. Eger sonradan iman etcek olanlardansaniz ve bugün mehdiyi bulup iman gerceklerini ögrendiginizde gögüsünüzden birşey size: Allah ve Rasullerine ve meleklerine ve sonra kitaplarina ve ahiret gününe kadere ve sonrada size ahir zaman rehberi olan mehdiyede iman etmeniz yani inanmaniz gerektigini söylüyorsa ise, sizlerin meme ucu önceden normal vaziyette iken cikintili iken, zamanla cikintisi icine gircek ve basili vaziyete gircekdir ve normal halde iken basili pozisyonu alcakdir. el ile veya başka bir nesne ile üstüne basili tutmak bu işlemi gercekleştirmez. eger galu belada demediyseniz yapacak birşey yok. ne kadar üstüne bastirsanizda, elinizi cekince o yine kabarip cikcakdir. her ne kadar iman ettim desenizde, imaninizin yalanci iman oldugu, bir yerden ortaya cikcakdir. ve bir yerde bir kahpelik yapip imanli kimseleri ardinan bicakliyorsaniz o zaman: Allahi, kitabi, mehdiyi bilipde, birde imandan resmen cayan münafik (:::) cocuklarisiniz demekdir. ve Rabbimizin her normal form için birde irregular formunu hazirladiginida özel not olarak bildirir ve o irregular durumlari aciklama yetkimiz olmadigini söyleriz. ve muhtedin cemaati olanlar için yani sonradan iman etcek olanlar için eger meme uclarinin önce cikintili oldugunu bildigi halde, şimdi ise icine girik olmaya başladigini farkedenler var ise, bunu sakli tutsunlar kimseye söyleyip göstermesinler ve bildirmesinler, yakinlarindan başkasina. ve mehdi alenen ortaya cikmadikcada bunu dile getirmesinler ve bildirmesinler. Rabita demek Rabita yapilan kimsenin bedenini giymek demekdir. ve sizler mehdiyi rabita ederseniz bunun daha kolay oldugunu görceksiniz. ve iman edipde ona inanipda rabita edenlerin bedenleri ne yapmasi gerektigini, mehdiyi Rabita ve Murakebe edince yani onun bedenini giyince anlayacakdir. ve Rabiata ve murakabe hakkindaki eski vaazlarimizi arayip bulup okuyun Bu konudaki geniş aciklama olan vazimizin ismide KADER VE LEVHi MAHFUZ (Karoglanin 22. 05. 2013 Vaazi) dur. bir başkasida UYARIYA KULAK VERMEYENLERiN HALi (KAROGLAN 08. 12. 2012 VAAZI) vaazinda yer almakdir. ve googlede "Rabita ve Teveccüh ve murakabe" hakkinda arama yaparakda karoglanin sayfalarini veren linkleri acarak bu konudaki bütün anlattiklarmizi bulabilirisniz. Muhammedin askerleri yani ashabi arkadaşlari öyleki sabah kalkinca ilk işleri Muhammede koşarlarmiş Ya Muhammed Rabbimizden yeni ayet indimi diye. Ey Mehdi Cemaati, siz bunu ögrenipde uygulamaycakmisiniz! ve sabah kalkinca ilk iş mehdiyi aramayi ögrenmeyecekmisinizki, ona hakdan yeni varidat gelmişmi,arayip sormaycakmisiniz! uyuyormusunuz sizler, heeeeey ordakiler kalkin haydi yeni varidatlar var. akrep gelse yanina, baksanki sokcak tedbir almazmisin. Eger şeytan aleyhillane yanina geldiyse, senin kainatin icine girmek istiyorsa burnunu kapatir agzindan girmek için esnetir seni, ahmak akrepden kaciyonda niye şeytandan kacmiyon. yahutta muhammedin dedigi gibi, agzini sag elinin ici ile sol elinin dişi ile kapatmiyon, bu kadarmi ahmaksin. hele bir namaza durunca, aduvvin mübin olan bu düşman şeytan illlaki gelir seni esnetmek için, icine girip namazini calmak için, bu kadarmi ahmaksinki, namazda haraket edince namaz bozulur sanirsinda, şeytan namazini calarsa zaten namaz diye birşeyin kalmayacagini bilmezsin. Namazda esneyen kimse isterse on kere esneme gelsin ayni rekatta, esnemeyi önliyemiyorsa o zaman sag elinin ici ile sol elinin dişi ile agzini kaptsin. Ve yukarda anattigimiz kalu bela daki yanildigini farkedenlere iki hak taninir yani kumar oynayan kimslerden kazanan kimse, bütün parayi kazanan adam ikinci bir oyunu oynamak istemez cünkü kazanmişdir. amma atalarin dedigi gibi yenilen yenilgiye doymazmiş kurali geregi bu yanildigini bilenlere yeniden hak verilir haydi bir oyun daha oyna, kazanirsan bütün para senin, kazanamazsan cehenemliksin diye, ve onlar işde bazilari şimdi imansiz lardan sayilan fakat, mehdiyi bulup bilince, imana ercek ve muhtedin olcak cemaatki, onlara bir oyun hakki daha verilir. ve onlar işde mührü refiki ala vazimizda yazdigimiz sonradan iman edenler zümresi, iman edince onlarin burust warzeleri yani meme uclari ARTIK AKTiF KONUMUNA GECER VE IMAN ETTIKLERI BELLI OLUR. VE ONLARIN MEME UCLARINDAKI WARZE CATALDIR, ve birde tek uclu olanlar vardir, birde üc uclu olanlar vardir, onlar bilipde imanli iken şeytana uyupda imansiz hale düşenlar ve birde dört uclu olanlar vardirki tam tehlikeli olanlar azili kafir, mümin düşmani, asla iman etmiycek olanlardir.Bu dört secenegin dördünüde kabul etmiyen birde irregularlar vardirki onlarda....... yani her formun bir ireeegulr formu vardir bunu söyleyince kafir alaman kanalinin birinde incilden okuon diye diyorki allah hic kural dişi yaratirmi diyor . lan ahmak şu caddede giderken kirmizide gecenler var aa ipn. bunlari ananmi dogurdu yoksa allahmi yaratti. IŞID DIYE KAFA KESENLER CIKDI BUNLARI ALLAH YARTAMDIDA ANANMI DOGRUDU A IPN: dini Allahi bilmeyen ahmak . biz müslümanlar öyle iman ederizki hayrida yaratan Allahdir bazi kendini dinci sanan ahmaklarda hayir allahdan şer nefisden diyor lan ahmak tatliyi yartan Allahda aciyi senmi yarattin a koca ahmak cahil sofu gecinen (:::) şifayi yaratan allahda zehiri annanmi babanmi icad etdi a (:::).Yilanin zehrinde şifa yaratan Allah degilmi.işde o ikinci hak taninanlar derki, ben bunu sanki yaşamişdim halbuki dejavu denen odurki ikinci hakkini kullaniyor ahmakda bilmiyor haaala ahmak demekki. belki üc uclu warzesi meme ucu üclü piriz olcak ücüncü hakkini kullancak amma, ahmak yine ahmak yenilgiye doymaz bunlar. işde Muhtedin olanlar yenilgiden ders alan sonradan akillanmiş nasihat dinliyenler ehlidir. ve onlar en sonunda, ikinci hakkinda veya ücüncü hakkinda, iman dügmesini bulup ona basan, ve iman ehli olanlardir. yine sizlerden gelen seslerden biriside mevlana sofiligi ve diyorki sen sana nasil muamele edilmesini istiyorsan karşindakine öyle muamele et diyorlar. öylemi sence haaa. dedikya irregular formlar yaratmiş Allah ve bunun irregular formu varmi var ben mikropu ödürürüm, oda beni öldürsün diye degil, o beni öldürmesin diye, hadi buna ne diycen hani sen sana nasil muamele edilmesini istiyorsan öyle muamele etcekdin, o zaman mikropu öldürme o seni öldürsün gecsin ha haaa haaaaaaaaa. dedik mikrop ve terörist beslemeyin, mikrop ve terörist besliyen, bir gün kendi mikrop kapar ölür dedik. ve (:::) ahmagi bu işidi besledi büyüttü, şimdi başina dert oldu. bu işid seni gebertse yeridir zaten, sen hakkettin, virus barindiran besleyen (:::). ve yine sizden gelen seslerden birisi ihram yasaklari ihramda Bile bile KILINI koparmamak demek sen artik menzile vardin, ahmak orasi menzil, varilmasi gereken yer. vahdeti vücud. ve orda senin bir KILI bile bile KOPARMAN HACININ BIRINI BILE BILE ÖLDÜRMEN DEMEK. Dedikya bizler muhammedin hücreleriyiz, ve orda yapacagin bir hata hacilarin birinin can kaybina sebeb olur, ahmaklar. ve bunu dedikde Muhammedin haber verdiği, bazi hacilarin kaninin cemaratda, şeytanin birinin üstüne akcagi güne geldigimizi haber vermiş olduk. ve o ahmaklar bunu sinayacaklar ve hacilarin kani cemaratda şeytan taşlama gününde şeytanin birinin üstüne AKCAK KADAR COK HACI ÖLCEK. Tasavvufda Nefsin Mertebeleri vardir. Öncelikle Nefis demek Vücut Denilen Araba veya Motoru süren sürücü , şoför Manasindadir. ve Bu Motor ve araba yaptiklarindan hesaba çekilcek olduğu için, onun sanki yabani bir at misali, üstüne binip güzel işler yaptirilabilmesi için, önce terbiyet edilmesi gerekir.Yani sürüş kurallarini ögrenmek gekekir. ve burada islamin şartlari olan namaz ve oruç devreye girer, ve işde oruç ile insan önce nefsine gem vurmayi, yani nefis atina, motoruna gem vurmayi, veyahut arabasinda, nasil fren sistemini kullanmasi gerektiğini öğrenir. ve oruç ile yemeye helal olan birşeye gem vurulur. daha sonra cima ya gem vurlur, yani frene basmasi öğenilir. ve bunu öğrenince, artik insan islamin haram ve yasak dediği durumlarda, frene basip nefis atinin gemini çekerek onu durdurur. ve nefis kazandiği derece ile makam kazanir ve terbiyet ehli olur. ve işde Nefs-i Emmare Bissüi Nedir? : denilince istilahi mana ile kötülüğü emreden nefis demekdir. ve kötülük ise nefsin hoşuna giden (zina kumar çalmak çirpmak fazlaca yemek israf,içki,..) gibi haram ve yasak olan işlerdir. ve bu ameller işlendikce, nefis ati bunlarla beslenen bir at ve araba olur, yani o arabanin benzini, ya iyilikle doludur ve iyilikle hareket edip çalişir, yahut kötülük ile doldudur ve kötülük enerjsi ile çalişir. ve haramlar işlendikce insan, cehennem çukuruna müstehak olur. ve siyah ve kötü enerji, yikici yok edici bir kuvve kazanir. Eger terbiyet olursa, beyaz ve renkli enerji kazanir. ve renklerine göre de onun kuvvesi belli olur. ve her rengin bir melek grubu vardir, ve o rengin haline bürününce, o grubun melekleri ona yardım ederler. Emmare bissüi nefis, petrol mesabesindedir veya carbon elementini temsil eder, veya yanici kömür ve cinsi nevisi, ve en alt seviye ölü nefisdir, artik onun yeniden dirilmesi, mümkün değildir dersek yani, Allah kiyametten sonra, haşrda onu yeniden halkeder ancak, dünyada ise onun carbon haline dönmüş olmasi, tekrar bitki olup yeşeremeyecegini," fedhuli fi ibadi " derecesine varip ve tekrar insan bedenine girip hizmet edeyemeciğni belli eder. amma petrol ve kömür carbon cinsi olup Allah onlari sadece cehennemlik olarak halketmişdir, ve onlar cehennemden çikip kurtulamazlar, sonlari ikisininde yanmakdir. şayet onlardan firavun gibi, sonradan akillanipda iman ettim diyenler olursa, onlar hem zehirli, hem dibe çökücü, hem de dibe çöktürücü olan civa durmunda olurlar. bir üst, ondan daha hafif, ve dünyamizin üst kismlarinda hayat bulan madenler ve yani mesela demir gibi, veya bakir ve benzeri agir metaller halindedir. ve insan, nefis atina gem vurmasini ögrenip, ve dur denilen trafikde, durup. bekle denilen yerde. bekleyip. geç denilen yerdede, durmadan hemen geçer ise, yani ayni trafik kurallari gibi, nefsin de kurallari vardir, ve islamin emirlerine harfiyle uyan kimsenin, nefis ati , kaza yapip ölmez, yahut yaralanmaz, yahut şarampola yuvarlanmaz velhasil kelam. Nefs-i Levvame Nedir? , Pişman Olan Nefis Nedir? ikinci Nefis makami Nefsi Levvame olup, levmedici nefis yani, yaptiği bir yalnişin ardina, kendini levmedip „tüüüh keşke yapmasaydim, yalniş birşey yaptim ben“ diyebilen nefis derecesidir. Bu dereceye ulaşan nefisin, vicdan melekesi çalişir haldedir ve vicdan denen meleke ona hep yalnişlarinin ziddi olan iyi ile, yaptiği fiili mukayese etmesini sağlar, ve bu yalniş, bu doğru diye bir kiyas yapma halini kazanir. Ve yalnişlar: Amma Allahin kitabinda bildirilen haram ve yasaklar olsun, amma bulunduğu toplumun kurallari olsun, bu kurallara uymamak hepsi yalniş şeylerdir. Ve şeriat sadece islamin bildirdiği kurallar olmayip, insanliğin hayri için olan kurallarda buna girer. Ve bir toplumun kerih gördüğü şeylerde bu kurallardandir, hak gözlüğü ile bakinca, şeriata aykiri olmayan hususlardada, onlara uymak, şeriata uymakdir. Hal böyle olunca trafik kurallari, her ne kadar kuranda geçmesede, ehliyet alcak olana, önce kurallar ögretilir: ilk baştda durmak ve geçmek vardir, ve birde beklemek, en basit kurallar. Ondan sonra stop levhasi gelir, illa durulmasi gereken yer, yani ister gelen, olsun ister gelen olmasin, buraya varinca durmak mecburdur demek. Yani cümle sonuna nokta koyma kurali gibi. Işde levmedici nefsin vicdan melekeleri çalişir, ve insan vicdaninin sesini duyabilcek safiyete ulaşinca, yani sağdaki meleğin sesini duyar hale gelince, belki herzman doğru olanlari yapamaz amma, işde en azindan yalniş yaptiğini bilir ve özür dilemesi gerektiğini bilir. Her ne kadar, bir adami dövdükten sonra özür dilerim demek, ne abes işsede, o adama“ ben kendimde değildim, bilmeden oldu, kendimi kaybettim, şuurumu kaybetmişim, o yüzden bunu yaptim“ derse cezasinda hafifletici sebeblerden dolayi düşme olur yani. ve işde Hz Adem olmanin ilk basamaği, yalniş yapan, Hz Adem ile Havva en aşağiya dünyaya indirilince „Esteuzuibillah legad halaknel insane fi ahseni takvim.Sümme redednahü esfele safilin.“ Ayetinin hükmü gereği dünyaya indirilen Hz Adem ve Havva, dünyada yaptiklarindan pişman oldular. cünkü cennetde herşey hazir, ellerinin ayaklarinin önündeyken, dünyada ise, yemek için gayret, icmek için gayret, giymek için gayret etmeleri gerektiğini anladilarki, biz yalniş yapmişiz, ve kolaylik yerine zorluğu seçmişiz deyip ve pişman olup tövbe ettiler. Ve hata yapinca başa gelen belanin birisi olan, birde eşinden ayri düşme belasi üzerlerinden kalkdi, ve arafat denilen dağda buluştular. Ağlayip Tövbe edip Yaradandan özür dilediler. Amma artik dönülmeyen yola girilmişdi, artik o cennete tekrar ulaşmak için, bütün katlari geçmek gerekiyordu, ve aklari karasindan seçmek gerekiyordu. Ve böylece insanoğlu vicdanin sesini duyunca adem ve havva olur yani insan olur, şeytan ve ordusu olmakdan kurtulur.cehhennem ehli olmakdan kurtulur.Ve bu dereceyi kaybetmek ve emmare nefis derecesine yeniden düşmek tehlikesi vardir. ne zaman vicdanin sesi duyulmaz oldu, kalp karardi ve ince sesleri, yani meleklerin seslerini işitmez oldu, o zaman yine „emmare bissüi nefs“e düşdü demekdir. Yani Yaptiği hatadan dönmiyen tövbe etmiyen hatasindan pişman olmiyan nefs, meleklerinin ve vicdaninin sesini duyamayan nefis derecesine. Nefs-i Mülhime Nedir? , Hatalarindan Ders Alan Nefis Nedir? Yani kendisine ilham gelen nefis, Nefsi Mülhime. Mürid yani hak yoluna giren salik sofi , artik levvame nefisden de öteye geçip, eğer o yaptiği hatalardan ders alip, levmettiği bir fiili ikinci defa yapmak durmunda kaldiğinda, önceki yaptiği hatadan ders alipda, o hatayi yapmaz ise, artik mülhime makamina çikmiş olur. Ve artik bu makamdaki bir nefis, vicdan meleklerinin komutani olan, bir üst melekler grubunun sesini duymaya başlar. Ve ona, hep yapcaği her fiilde amelinde, hatalarindan dolayi almiş oldugu yaralari gösterip, bak bunu yapmazsan, bu yarayi almazsin diye tenbih ederler. Ve hal böyle olunca mesela haramlar bellidir amma, haram veya mekruh veya helal oldugu belli olmayan şüpheli olan bir fiil yapildiğinda, veya yemesi harammi helalmi oldugu şüpheli olan bir yiyecegi yiyince, o gün namazlar ağir gelmeye başlar.ve vücuda kafir asker girince, derki ona” yatsiyi kilmada yat, sabahi kalkinca kilarsin” diye tenbih eder. ve derki o vicdanin komutani olan melek bak bu şüpheliyi yedin, ve o yüzden senin icndeki melekler ordusunun, namaz kilacak takadi kalmadi, ve sana yatsiyi kilmadan yat derler, sabah kalkma derler. ve sen birdaha bu şüheli şeyden uzak durursan, bu duruma düşmezsin derler. ve o salikde onlarin sözünü dinler, ve o şüpheli olan şeyden, veya amelden, veya fiilden uzak olurlarsa, artik mülhime onda karar kilar, ve dahada yukari yükselir hale gelir. Artik O Mürid yani sofi , o müridi terbiyet ve irşad eden zaatin, Allahin ve meleklerinin ve hizirin yardimi ile oluşturduğu bazi imtihan meviklerine sevkedilir. Bunun misali de: biz elektrik teknisyenliği okurken öğretmen imtihan etmek için, bir elektrik aksami yani, mesela sps sistemi veya, bir elektrik aksami dogru şekilde baglanilir. ve öğreten hoca gelir , ve sen dişari çikarsin veyahut sana göstermeden, o aksamin gidişatini değiştirir, ve mesela bir kabloyu yalniş takar, veya bir kabloyu tamamen cikarir, veya bir rele açik olcaksa kapali hale geitirir, gibi bir bilerek yapilan bağlanti hatasi oluşturur. ve ögretilen ögrenci daha sonra bu hatayi arayip bulmak ile imtihan olur. İşde şeyh de müridine , veyahut bir şeyhe bagli olmayan fakat hak yolsucusu olan birine işde HIZIR aleyshisselamin oluşturduğu, bilerek yapilan aksam değişikligi ile imtihan edilir. Ve eğer o salik ve mürid, o aksamin doğrusunu, önceki yaptiği hatadan ders alipda biliyor idiyse, o zaman o hatayi bilir, ve o imtihandan hataya düşmeden kurtulur, veya hata yerine doğrusunu yaparak hatasiz çikar. Eğer hatalardindan ders almasini bilmiyorsa, geçmişini gözden geçiremiyor ise, Peygamberin “ölmeden önce kendinizi hesaba çekin” hadisini anlayip yaşamiyorsa, ve vicdaninin komutani olan melekerin sesini duymaz olduysa bu sefer tekrar levvame nefise, aşaği düşer. Nefs-i Mutmainne Nedir? , Tam Teslimiyet ile iman Eden Nefis Nedir? Deyince Mürid hak yolcusu salik, eğer mülhimeden dahada ileriye geçebilirse, artik ilhamdan öteye geçen nefis, artik hücreleri ve atomlari ile, yani melekler ile devamli kontakt halindedir. Ve artik atomlarin nedensiz niçinsiz Allahin emrine itaat halinde olduklarini anlayinca, yani bir ordunun askerleri, ona emredileni yapmakla sorumlu olduklari gibi, komutan hücüm diyorsa hücüm, bekle diyorsa bekle, onlar sadece sürücü kuvvetin emrindeki meleker ordusudur. ve örnegin bir gözlük, onun sahibi onu taktiği müddetçe, numarasi oldugu derece ile göze yardimci olmakla sorumludur, onun, bunun ilerisine geçme veya, gerisine kalma yetkisi yok. bir adim ileride atamaz bir adim geridede kalamaz. İnsanda melekliği öğrenince, onun için artik cennet ümidi, cehennem korkusu bitmişdir . dilerse Allah cennetine koyar, dilerse cehennemine, önemli olan onun rizasidir. Yani emre itat etmek mühim olandir. emre itaat ettikden sonra, onun sahibi onu istediği heryerde kullanabilir. ve Allah adildir ki elbet gözüne takilcak gözlüğü afedesin BibBiiiiiibünde kiçda tuvalet kağidi olarak kullanmaz, ve gerektiği yerde kullanir. Amma olurki sen gözlük isen gözlüğü silah olarak kullanir, olurda şifa olarak kullanir olurda süs için kullanir velhasil kelam. ve gözlük gibi olan için, şayet bir kolu kirilsa ve kolumun birini kirdida neden kirdi? niçin kirdi olamaz ? kirildi ise kirilmişdir ve mehdi dahi bir kolu yerinden çikikdir, ve nedensizdir onun nedenini hak Teala bilir. Umumi sebebleri ve külli sebebler olarak sebebleri vardir. Sebebi kül hak ilmindedir. insanlar ise düşdüm burkuldu gibi sebeblerin bilir. düşdüm amma neden kirildi? amma neden onu Allah bilir. yani nedensiz niçinsiz imana mutmain iman denilir. yani Rabbine tam teslimiyet ile teslim olmuş ölü yikaciyinin elindeki ölü gibi, neyanna çevirirse oyanna döner, itiraz edebilcek bir cani olmayan, ruh halindeki insan yani. Rabbim Ahirzaman ümmeti, Mehdi ve Cemaatine, Nefsi Radziye ve Mardziyeden önce Mutmain nefis makamina ulaşmayi nasip etsin. Elfatiha maassalavat. Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca Schrems,08.09.2014 Carşamba Original Kar © glan |