![]() |
Cennet Ekip Cennet Bicmek (Kar©glanin 28.04.2015 Vaazi) - Baskı Önizleme +- Tunca-Forum (https://tunca-forum.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2015 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=213) +---- Konu Başlığı: Cennet Ekip Cennet Bicmek (Kar©glanin 28.04.2015 Vaazi) (/showthread.php?tid=289) |
Cennet Ekip Cennet Bicmek (Kar©glanin 28.04.2015 Vaazi) - RasitTunca - 05-31-2018 Cennet Ekip Cennet Bicmek
Haydi Dikiltip Can Vermeğe, Haydi Karanlıklardakileri Aydınlığa Çıkarıp Diriltmeğe Can Vermeğe (Kar©glanin 28.04.2015 Vaazi) 13 Receb 2015 Salı أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم الله لا إله إلا هو الحي القيوم --oOo-- إن ربكم الله الذي خلق السماوات والأرض في ستة أيامٍ ثم استوى على العرش يغشي الليل النهار يطلبه حثيثًا والشمس والقمر والنجوم مسخرات بأمره ألا له الخلق والأمر تبارك الله رب العالمين Sadakallahul Aziym Bakara Suresi 255 - Araf Suresi 54 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Allâhu lâ ilâhe illâ huvel hayyul kayyûm. Sadakallahul Aziym Bakara Suresi 255 --oOo-- İnne rabbekumullâhullezî halakas semâvâti vel arda fî sitteti eyyâmin summestevâ alâl arşı, yugşîl leylen nehâre yatlubuhu hasîsen veş şemse vel kamere ven nucûme musahharâtin bi emrihi, e lâ lehul halku vel emr(emru), tebârakallâhu rabbulâlemîn(âlemîne). Sadakallahul Aziym Araf Suresi 54 MEALi: Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Allah kendisinden başka hiçbir ilah olmayandır. Haydır (Diridir Canlıdır), kayyumdur (Yeniden dirilebilendir, Canlanabilendir) --oOo-- Semaları ve arzı altı günde yaratan, muhakkak ki sizin Rabbiniz Allah'tır. Sonra arşa istiva etti. Gündüz, onu süratle talep eden (takip eden) gece ile örtülür. Ve güneş ve ay ve yıldızlar O’nun emrine musahhardır (boyun eğmişlerdir). Yaratma ve emir O’nun değil mi? Âlemlerin Rabbi mübarektir, şanı yücedir. أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم عن عمر رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال (( من دخل السوق فقال لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو حي لا يموت بيده الخير وهو على كل شيء قدير كتب الله له ألف ألف حسنة ومحا عنه ألف ألف سيئة ورفع له ألف ألف درجة ) )* الترمذي --oOo-- Ebû Zerr (ra) anlatır ki: Resûlullah Efendimiz (asm) buyurdu ki: “Her kim, sabah namazından sonra diz çökmüş olarak, konuşmadan önce on kere “Lâ ilâhe illallahü vahdehû lâ şerîke lehü Lehü’l-mülkü ve lehû’l-hamdü yuhyî ve yümîtü ve huve hayyun lâ yemût, biyedihil hayr, ve hüve alâ külli şey’in kadîr.” Anlamı: “Allah’tan başka ibadete lâyık hiçbir ilâh yoktur. O birdir; Onun hiçbir şeriki yoktur. Mülk Ona ait, hamd Ona mahsustur. Hayatı veren de Odur, ölümü veren de Odur. O, kendisine asla ölüm ârız olmayan Hayy-ı Ezelîdir. Bütün hayır Onun elindedir. O her şeye hakkıyla kàdir dir.derse kendisine onlarca sevap yazılır, on günahı silinir, on derece yükseltilir, o günün tamamında her şerden emin ve emniyette olur, Şeytan’dan korunur ve o gün hiçbir günah ona ulaşarak amelini iptal etmez” (Buharî, Ezân: 155; Teheccüd: 21; Müslim, Zikir: 28, 30, 74, 75, 76; Tirmizî, Mevâkıt: 108; Hac: 104; Nesâî) Allahu hayyun haligun adlun ganiyyun Haadiyen ve Salli Allahu aleyhi ve Selleme Muhammedu Ahmedu Mahmudu Hamidu Emin bil Cebrail, ve Aalihi vesahbihi ve selllem. Yolculuğumuza Başlıyoruz Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi vessellem hazretleri buyuruyorlarki “ Ben ve benden önceki peygamberlerin söyledikleri en faziletli söz “Lâ ilâhe illallahü vahdehü lâ şerîke leh lehülmülkü ve lehülhamdü yühyî ve yümîtü ve hüve hayyün lâ yemûtü biyedihil hayr ve hüve alâ külli şey’in kadîr”. Manasi: “Allah’dan başka ilâh yoktur, O birdir ve dengi, ortağı yoktur. Mülk O’nundur ve hamd O’nadır. Diriltir ve öldürür. Kendisi ölümsüz hayat sahibidir. Hayır O’nun elindedir ve O herşeye muktedirdir” Ezan ve kamette dedigimiz "hayyalessalah ve hayyalelfelah" ne demekdir? "Hay" demek hayat vermek can vermek demekdir. "salat" demek yani insan iskeletine verilen isimdir yani omurilige verilen ismdir, ve bunu şimdiye kadar namaz diye yorumlamişlar. halbuku namaz ile yeni dogacak iskeletine can vermek demekdir. yani iliklerin icindeki meni üretimi demekdir. haydi iskelete can vermeye, yani yeni cocuk yapmaya demekdir. cünkü burun nefes alarak kendi kendimize can verir, oysaki erkek zekeri yeni cocuk tohumu atarak, toprakdan cikan elmaya bibere yeniden can vermiş olur. ve saga dogru döneriz bu dünya ya salih olarak geleceklere can vermeye diye cagiririz, ve sola döneriz, bu dünyaya gafil olarak gelecek olanlara karanlikdan aydinliga cikcaklara can vermeye diye cagiriz. ve namazimiz işde o biberin dometesin ruhu cani oluyormuş yani. yani işde o biber dometes bedende meni haline dönüyor demekdir. vücut fabrikasinin salih tohum, veya müfsid tohum, veya hasid veya habis tohum ,,, üretmesi demekdir. Allah hayyun haligun, yani kainati alemin haritasi insan bedeninde, iki yer hay edicidir, yani can vericidir, yani gecen haftaki vaazda dedigimiz iki yer, ucu iki kikirdak cinsi yer, yani birisi kikirdak kemikden olan burun, digeri erkeklerin zekeri, kadinlarin klitorisi. yani birisi kendi bedenimize hayat enerjisi verir digeri yumurtlamamizi yani cogalmamizi saglayan yerler, yani biri kadindaki biride erkekdeki yer. yani Allahu hayyun dur, ve haligundur. ve ayetel kürside gecen kayyumdur: yani ölsede yeniden dirilen, yani isa kuvveti, ölüncede kendini diriltebilen kuvvete sahip olan Allah, kayyyum olan Allah. yine Allah la yemutu olandir, yani hic ölmeyen veya baki kalan, herkse ölsede o diri kalabilen Allah kuvveti, yine Allah zahirdir: yani bütün görünen herşey, yani işigi kendinden olan, veya işik alip işik yansitan cinsi herşeyde o var. yine Batın olan Allah: yani görünmeyen herşeyde o var, yani amma gözle görünmeyen, amma cibilliyati karanlik tabiatli gece tabiatli herşeyde de o var. yani Ezzahiru Allah, el Batinu Allah, hem iyilerde o var, hemde senin benim onun kötü sandigimiz karanlik şahislardada o var, yine el Evvelu Allah: yani herşey onunla başlar, yine el Ahiru Allah: yine herşey onunla biter dedik, ve burada kaintai alemin haritasini ele alirsak insanin en sivri ve ileri giden noktasi burun ve zekerdir, ve burun devamli ilerde, fakat zeker ise, yeniden hayat verecegi zaman ileri dogru atilir ve ileri cikar, ve birde bir füze yani, meni diye bir tohum firlatirki, oda dahada ileri gitmemizi saglar, yani kainati bir ileriye taşimak, yine bilgileri bir ileri ilerletmek, ve her bilgi dünde ise, eskidir. Bilgi, bugün ve yarin daha ileri taşinmiş ve taşincak olandir.ve Meni ve DNA burda göreve girip, en son bilgileri icine kopyalar, ve bir ileriye dogru firlatir ki, ve ordan dahada ileriyi görerek, bizler dahada ileri bilgi ile, Allah in müsade ettigi yere variriz, ilmde ve bilimde yani.Yani Allahi bilme yolculugumuz, her dogan cocuk, ve her atilan meni ile ve kadin yumurtasi ile, bir ileriye dogru daha adim atmiş olur. El ilmu (Alimu) Allah: yani Allah Bildigir, ve bilmekdir ve bildiklerimizin tamamidir. insandaki bilgi beyinde, ve beyinin tek yakiti şeker, ve beyine şeker icdenmi gider, yoksa dişdanmi dedikmi, yani icden gidecegi zaman, mide ve aygitlarimiz, ekmekde yesen, peynirde yersen ye, hepsini şekere cevirelebilcek bir yetki ve yapiya sahip. o zaman bedendeki en önemli yakit akimi, beyne dogru ve, vücudun salahi islahi, iyi durumda olmasi, beyne bagli. Beyin calişdikca, ve onun yakiti ona aktikca, insan bedeni saglilkli yani. ve o yüzden bedenin icine giren herşey, ihtiyac halinde, isterse bu bir lastik don olsun, şekere döndürülebilcek yapidadir. ve o yüzden icden beyine şeker gitmesi böyledir.Tamam o zaman , bilgi şekerde sakli dersek, bu sefer gercek şeker pancara variriz, ve o zaman bilgi pancarda sakli deriz. veya peynirde ekmekde vücutta şeker olabiliyorsa, bilgi peynir yapilan sütte otta deriz. ot veya pancar ,güneş olmadan ne pancar nede ot olamaz. Bu sefer bilgi pancarda degil, güneşde sakli deriz. ve güneş yani, iki cihanin "bu dünyaninda ahiretinde güneşi Muhammed mustafa sallallahu aleyhi ve sellem" o zaman bilgi muhammedde sakli deriz. ve yine dedik ki "her dogan islam fitrati üzre dogar, ve sonra ana babasinin dinine döner" hadisi mucibince o zaman bizler hepimiz muhammed parcasi yani, güneşimizin parcalari olarak dogariz, amma o zaman bizim tamamimiz güneşi ve, diger güneşleri oluştururuz. Bugün bilim "bigbang" "ilk patlama" diye bir variya vardiysa, o zaman güneş merkezse, bütün diger güneşler ve gezegenler gaz bulutlari, aylar ve seyyareler, hepsi bu ilk güneş parcasinin parcalari. ve böyle olunca, muhammed ilk yaratilan, ve varolan Allahin varliga cikardigi ilk işik, ve o patlama ile bu işik, bir ileri bir ileri gitdi ise, o zaman bizlerin tamaminda bilgi sakli, amma bizler tek başimiza bilginin cüzi miktarina sahibiz. Hepimiz geri dürülürsek ve toplanirsak, o ilk bigbang bilgisine varabiliriz. ve insandaki tohum meni, işde o dürülmenin gercekleştigi yer, ve onun tilsimi, DNA zinciri ve DNA da bütün bilgi sakli, amma her DNA farkli bir kombinasyon oluşturmuş, böyle olunca bütün olan muhammed, ve onun da icindeki bilgiyi aciga cikaran Allah, bilginin kaynagi. ve "Allah alimdir" veya "ilimdir" ve bütün bilinenlerdir. ve hepimiz onun ve bilginin bir parcasiyiz. sen sendeki bilgiyi "alim olan Allah" bilgini bul, ve onu zahir et aciga cikar ey insanoglu. yani ice dogru yolculuk işde burda, DNA aya girip, ordan taa "Alim ve ilim olan Allah" bilgisinin sendeki kombinasyonunu bulmaya kadar gider yani. ve güneş Toplam hepimiz isek, bizlerin amelleri, ya güneş işigi olur, yada güneşin önünü geren kara bulutlar olur. ---0=0--- أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم رَّسُولًا يَتْلُو عَلَيْكُمْ آيَاتِ اللَّهِ مُبَيِّنَاتٍ لِّيُخْرِجَ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَمَن يُؤْمِن بِاللَّهِ وَيَعْمَلْ صَالِحًا يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا قَدْ أَحْسَنَ اللَّهُ لَهُ رِزْقًا Sadakallahul Aziym Talak Suresi 11 Okunuşu: Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Resûlen yetlû aleykum âyâtillâhi mubeyyinâtin li yuhricellezîne âmenû ve amilûs sâlihâti minez zulumâti ilen nûr(nûri), ve men yû'min billâhi ve ya'mel sâlihan yudhilhu cennâtin tecrî min tahtihel enhâru hâlidîne fîhâ ebedâ(ebeden), kad ahsenallâhu lehu rızkâ(rızkan). Sadakallahul Aziym Talak Suresi 11 Meali: Size Allahin kevn i ayetlerini ortaya koyan, ve inanip iyi ameller yapanlari, karanliklardan, yani yerden toprakdan, yeniden aydinliga, dünyaya cikarcak olan bir rasül gönderiyoruz (ki o Hz. Mehdi aleyhisselamdir), sizden her kim ona ve Allah a inanip güzel işler yaparsa , onlarin mükafati olarak onlari bir kurban a (kurbanda Allah ugruna kesilen bir kurbanlik hayvana) dahil ederiz, böylece salih olarak yeniden dogmasi için, insanlara gececek ete ve kana dahil olmuş olur. ve o nahr eti (kurbanin Eti) Allahin riziklarinin en güzeli, en hasenidir, bilirseniz. Sadakallahul Aziym Talak Suresi 11 Yukardaki meal herkesin ayni verdiği kopyeci şakşakci meali degil, bizzat bizim tefsiren verdigimiz mealimizdir. O yüzden cocuk isteyenler Kurban eti yiyip "Rabli Heb li minessalihiyn "desinler kismetse onlara bir salih evlat, öncekilerden, salih amel işleyen bir ibrahim, bir ismail, bir bünyamin yeniden dogup salih evlat oluverir inşallah. şayet bu kurban bir adak ve akika kurbani bile olsa yani. ---OoO-- Ve Mehdi Kerameti ve Mehdinin özelligi kerametinin biriside isminin icinde "R" olan herkesden bir R cikarabilmesidir. yani cocugu olabilmesi ihtimal olan herkesden yani isminde r harfi olan anne veya babadan bir "ra" yani raşid evlat cikarabilmesidir ve o , o "R"cocugun ruhuyla konuşur ve bunun örnegi: hz zekeriyanin kisir karisi olunca, cocugu olmaz ve kendiside yaşlanir karisida. ve Hz ZekeRiyya Rabbimize nida edip şöyle yakarir " Rabbi la tezerni ferden ve ente hayrül varisiyn" Allahim beni, benim mirasimi devralcak bir evlatsiz birakma diye. ve Rabbimiz onu ve hanimini mehdiyle, mehdi daha sabi bir cocukken onlarla görüştürüp, mehdi kerametine onlara cocuk ikram edecegini haber verince, zekeriyaya cebrail senin bir cocugun olacak diye gelince, zekeriyya sordu: أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم فَأَشَارَتْ إِلَيْهِ قَالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَن كَانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا Sadakallahul Aziym Talak Suresi - 11 Okunuşu: Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Fe eşâret ileyh(ileyhi), kâlû keyfe nukellimu men kâne fîl mehdi sabiyyâ(sabiyyen). Meali: Onun veya o dogacak cocugun alameti nedir diye sorunca zekeriyya: Dedi ona cebrail: biz onu o sabiyi yani cocugu mehdi ile görüşdürdük ve bu olacakdir ZekeRiya. (yani ve mehdi senin icindeki "R" yi yani raşid cocugu cikaracakdir) أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم إِنَّ رَبَّهُم بِهِمْ يَوْمَئِذٍ لَّخَبِيرٌ Sadakallahul Aziym Adiyat Suresi - 11 Okunuşu: Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim İnne rabbehum bihim yevme izin le habîr(habîrun). Meali: Muhakkak ki Rabbiniz, iz gününde onlara, herşeyden biraz haber vercekdir. Sadakallahul Aziym Adiyat Suresi - 11 ---oOo--- Cocuk bilgi ile dogarmi yani "Alim veya ilim" Kalbde Dogar, ve o bilginin canlanmiş hali, nasil bir proejnin hayata gecirilmiş hali ise, cocukda önce ruh olarak tasavvur edilir, sonra o dogup hayat bulur. ve bu konuda tafsili manada: Araba, televizyon , bilgisayar internet icad edildi amma, araba ve araclar benzinde varsa calişir, yine gidebilcegi yolda varsa öyle hareket edebilir, ve yine onu sürcek şoförde varsa gider. Teveziyon ve internet varda, televizyon ve internet birde yayin varsa işe yarar ve birde onlari seyreden varsa işe yarar. ve gecen hafta dedikki dün cennet ekenler bugün cennet bicdi, ve uzatinca ellerini her istediklerini market denen yerlerden, uzanip alabiliyorlar dedik fakat, böyle olunca herkes cennet ehli olmak ister oldu, ve köylüde kentlide bende ekmeycen bicmeycen, bende uzanip alcan dermiş gibi oldu, ve bu nidalari bize kadar ulaşir oldu. halbuki ey ciftci sen ekmeyecen, o ekmeyecekde, kim ekcek o zaman. sen şeherli olcan, ben şeherli olcanda, kim köylü olcak peki, sen dahi ekiyon biciyonda, eger o ektiklerin bictikleirini, alip yiyecek birileri olmazsa, kime satican, satamayinca elinde cürür gider. ne sen doyarsin sonra, ne onlar. Bu düzeni Rabbimiz böyle koymuş, birileri cennetlik olcak, hazira koncak, digerleri biraz calişcak, sonra sen güzel ammeller işleyince, senin yeni versionun cennetlik olcak, bu sefer sen uzanip yiyecen, onlarin bile bilmedigi nimetlere erivercen, sonra onlar calişcak bu sefer, yeni versiyonlarinda belkide yani, cünkü dedemin ne televizyonu vardi, ne bilgisayari ne cep telefonu, benim ve cocuklarimin bunlara sahip oldugu gibi, şimdi bizim bilmedigimiz ilim bilim ve buluşlarda bizden sonrakilerin, cennetliklerinin elinde olanlar olcak. Birileride, o buluş ve icadlarin bulunmasinda, yapilmasinda, cogaltilmasinda, ve dagitilip satilmasinda, hizmet edip, para kazanip karnini doyurcak .birileride o buluşlari kolayca alip faydalancak olan hazircilar olcak. ve hal böyle olunca neden zekat vermeliyiz deyince işde birilerinin yaptigi bazi güzel işler onlarin calişip cabalamadan bir rizka sahip olmalarina sebeb olan ameller işlermiş, yani allah "iman edip salih amel işleyenler" diye bahsediyor onlar için kuranda. ve zekat işde insanin yeni versiyonunun hazir bulacagi riziklari kolayliklari, şimdiden gönderen gibidir. bu gün zekat verdin ve demedin fakire: "o da calişip kazansaydi" diye, ve senin yeni dogacak versiyonuna, cennetine hazir riziklar nimetler göndermiş oldun demkedir, "insana ancak kazandigi kesbettigi ekip bictigi vardir" zekat ve sadaka eken zekat gibi sadaka gibi kolayliklar bicer elbet tarlasindan. ve muhammed aleyhisselam dedi ki: أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم الثَّالثُ والْعشْرونَ : عَنْ عدِيِّ بنِ حاتِمٍ رضي اللَّه عنه قال : سمِعْتُ النَّبِيَّ صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وسَلَّم يقول : « اتَّقُوا النار وَلوْ بِشقِّ تَمْرةٍ » متفقٌ عليه وفي رواية لهما عنه قال : قال رسول اللَّه صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وسَلَّم : « مَا مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ سيُكَلِّمُه ربُّه لَيْس بَيْنَهُ وبََينَهُ تَرْجُمَان ، فَينْظُرَ أَيْمنَ مِنْهُ فَلا يَرى إِلاَّ مَا قَدَّم ، وينْظُر أشأمَ مِنْهُ فلا يَرَى إلاَّ ما قَدَّمَ ، وَينْظُر بَيْنَ يدَيْهِ فَلا يَرى إلاَّ النَّارَ تِلْقَاءَ وَجْهِهِ ، فاتَّقُوا النَّارَ ولوْ بِشِقِّ تَمْرةٍ، فَمَنْ لَمْ يَجدْ فَبِكَلِمَة طيِّبَةٍ » Adî İbni Hâtim’den bir başka rivayetlerinde, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Allah, sizin her biriniz ile tercümansız konuşacaktır. Kişi sağ tarafına bakacak, âhirete gönderdiklerinden başka bir şey göremeyecektir. Soluna bakacak, âhirete gönderdiklerinden başka bir şey göremeyecektir. Önüne bakacak, karşısında cehennemden başka bir şey göremeyecektir. O halde artık bir hurmanın yarısı ile de olsa, kendinizi cehennem ateşinden koruyun. Bunu da bulamayan, güzel bir söz ile kendisini korusun.” (Hadis-i Şerif - Riyazüssalihiyn 141) Buhârî, Edeb 34, Zekât 10, Rikak 51, Tevhîd 36; Müslim, Zekât 66-70. Ayrıca bk. Tirmizî, Kıyâmet 1, Zühd 37; Nesâî, Zekât 63-64; İbni Mâce, Mukaddime 13, Zekât 28 Buhârî (Zekât 10, Rikak 31, Tevhid 36) ve Müslim’in (Zekât 97) --OoO-- Yemek yerken, Başkalarinin lokmalarini saymayin, bakmayin. Bu hareket insanda, hased olarak meyva veriyor, ve o insanda hased tohumlari yeşeriyor. ve gözü başkasinin lokmasinda rizkinda olup hased ve kin kibir icinde olan insanlar doguyor ondan sonra. Hased ---> Kin ---> Kibir Günah günahi doguruyor ve sonundada: Kibir ---> Cehennemde yanmak. ve Temizlik cogalmaz amma mikroplar binlerce yumurtlar. ve elini yikayinca, elin ya temizdir, yada pis. "cok temiz" diye birşey olmaz, amma "cok pis" diye birşeyler var. yani "cok pis" hem kirli ve mikroplu olanlar için gecerli, hemde mikrop amelleri olan kötüler için gecerli. cok pis insan demek, sadece eli kolu kirli degil, gönlü ve kalbide kirli olanlar icinde gecerli. ya akdir insan yada kara , ya mümindir yada yada kafir. oda olmazsa inaniyor gibi yapan münafiklar. tamamen duygusal insanlar , yani menfaatciler, bugün buna şakşak yarin digeri gelir ona şakşak, bugün ..... yerine zenci bir köle olsaydi, bu şakşakcilar onada şakşak yaparlardi, yani tamamen duygusal. receb ivedik gibi biraz sancil biraz bancil olcan diyorya yani, bukallemunlar, oynak insanlar, sonra müfsitler dedik düzen bozanlar, bu türkiyenin bir anayasasi, bir kanunu, bir hukuku, askeri varken, onu begenmeyip kendine ve şakşakcilarina uycak, kanun yazan düzenbazlar gibi yani. müfsit müfsit, namazda olsan namazida bozar bu pislikler, yarin namazada yeni kurallar getirirse bunlar şaşmayin, yemin olsun. hani afgandaki taliban bir zaman dedilerya, namazda sac alninin önüne gelmiyecek dediler, saci önüne gelenleri kesdiler ya. yine IŞID kendi kitabini yaziyor. yani müfsid düzen bozucular. yani bunlarin ayni bu ahlakda mikrop ve bakteri halleri var. inanin vücuda girip hasta eden bakteri ve mikrop ceşitleri incelense ayni bu özelliklerden birini taşiyor oldugu görülcekdir. cünkü insan bedeni kainatin haritasi, ve kainatta ve dünyada bunlar varsa, bazi hasta insanlarin bedeni olan kainatlarindada, işde o mikroplar var demekdir. ---oOo--- Muhammed mustafa namazdan sonra camide kalip tesbih bile cekmemişken bugün uyduruk uyduruk regaip namazi, mirac namazi,.. tesbih namazi diye uyduruk namazlar kilanlari kiniyorum. hepsi bidattir, namazdan sonra muhammedin ashabi dagilirlardi ki, bilhassa yatsidan sonra hemen evlerine giderlerdi. hic bir hadis varmidir namazdan sonra muhammed ve ashabi oturdu tesbih cekdiler diye, varsada uydurukdur o hadisler. aranizda yaşlilar var olabilir diye namazi cemaatle kilarken uzun tutmayin diyen muhammed nerdeee, rukuda secdede bilmem 100 kere "subhanallahi ...." okuyan regaipci kandilci tesbih namazcilar nerde. tefekkür tefekkür tefekkür allah aşkina. Bu din ahmaklarin dini degil, akilli insanlarin dinidir. ahmaklar kendine başka din arasinlar, bu dini mübinide bozmaya kalkmasinlar. ve herkes, falanci hocaya, filanci hocaya, bana dua edermisin diye dua dileniyor. أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِنَّ أَبْخَلَ النَّاسِ مَنْ بَخِلَ بِالسَّلَامِ، وَأَعْجَزَ النَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنْ اَلدُّعَاءِ Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Muhakkak insanların en cimrisi selam vermekte cimrilik edendir. İnsanların en âcizi de duâ etmekten âciz olandır.” (Hadîs-i Şerîf, Beyhakî, Şuabu’l-Îmân) ve camide kadir mirac diye toplanip, o hoca bu hoca dua edecekde amiyn diyecegiz diye bekliyenler, işde size ve yaptiklariniza kapi gibi delil olan hadis. ona buna şakşakci kukla müslüman olacagina, önce kendin bir dua etmesini ögren. Dua senin ile Allah arasinda olan, sana özel bir görüşme. kendi duaniz: kendinizin evinizde veya işinizde, sizin icinizden geldigi gibi, ya sesli yada gizli yakarişindir. ve makbul dua öyle arapca kelimatlarla süslü püslü dua degil, makbul dua senin samimi icden, ve icinden geldigi gibi rabbine yakarişin, ve ondan istemen veya, ona şükrün hamdindir . acizler dua etmesinide bilmez, birde müslüman devlettir burasi. Allaha arapca kelimatlar düzen hocalar, Allahi dil bilmeyen, ve başka dillere fransiz kalmiş bir adammi sandiniz. Allah her dilde yapilan duayi duyar bilir anlar, köpeginin karincasinin kurdunun duasini anliyan Allah, seni niye anlamasin. ve sana bana niye dua ederken arapca konuş desin. Allah Almanyadami yaşiyorda, benimle illa almanca (arapca) konuşaniz integrasyon desin sizlere. ( : )))))))) hani burdan kürtler gazi koz anlayip kürtceye paye verdigimizi sanabilir, birileride almanyayi yerdigimizi sanabilir . hayir köpeklerin icine girersen köpekler yabanci dil bilselerde köpekce bellidir "hav huf" eger sen bir köpek olup köpeklerin icinde yaşayacaksan, illa köpekce konuşmak olan hav huf dilini ögrenip konuşman lazim. yani din dili ibadet dili birdir ulusaldir, yine ingilizce ulusaldir amma almanca türkce millidir, kendi aranda anlaşacagin dil. amma hükümete gidince senin milli dilin degil, bulundugun o milletin dili ne ise onunla konuşman görüşmen efdal olandir. köpeklerin icine giripde birde miyav dersen kuyrugunu koparirlar. Havf huvf miyav girnaaaaaav. Rabbim Mehdi ve cemaatine, Güzel işlerle meşgul olup, cennet ekip, cennet bicmek nasip etsin inşallah. --OoO-- Amiyn Elfatiha maassalavat. وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ Sübhâneke Allahümme ve bihamdik, eşhedü en lâ ilâhe illâ ent, estağfirullahe ve etûbu ileyk. Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca Schrems, 28 Nisan 2015 Salı Original Kar © glan |