![]() |
Allah Güzeldir, Güzeli Sever (Karoglanin 13.08.2013 Vazi) - Baskı Önizleme +- Tunca-Forum (https://tunca-forum.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2013 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=215) +---- Konu Başlığı: Allah Güzeldir, Güzeli Sever (Karoglanin 13.08.2013 Vazi) (/showthread.php?tid=4086) |
Allah Güzeldir, Güzeli Sever (Karoglanin 13.08.2013 Vazi) - RasitTunca - 10-24-2018 Allah Güzeldir, Güzeli sever 13.08.2013 Sali أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم ٱلْخَبِيثَٰتُ لِلْخَبِيثِينَ وَٱلْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَٰتِ ۖ وَٱلطَّيِّبَٰتُ لِلطَّيِّبِينَ وَٱلطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَٰتِ ۚ أُو۟لَٰٓئِكَ مُبَرَّءُونَ مِمَّا يَقُولُونَ ۖ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim El*habi*satü lil *habi*sine , vel*habi*sune lil *habi*sati. Vettayyibatü littayyibine vettayyibune littayyibati. Ülaike Müberreune mimma yagulun. Lehüm magfiretün ve rizgun keriym. Sadakallahul aziym. Nur Suresi 26 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Her türlü pislikler ve ve pis ruhlar pis ve habis ruhlar icindir ( habis şeytan ve ona satilimişlar icindir.) Ve mikroplar pislik icinde halkolanlar icindir yani mikroplar mikropluk , hastalik ve pislik icindir. Her türlü temizlik ve temizler temizlenmiş ve temizlenenler icindir. Ve temizlenip mikroplardan arinmak hijyen sahibi kimsler icindir. Ki o hijyen sahibi temizlenen kimseler tamda onlarin dedigi arinan temizlenen nurlanan ve işik sacan kimslerdir. Ki onlar için Her türlü azab ve hastalikdan ve pislikten korunma yani magfiret ve bagişlanma vardir. ve keriym olan Allahdan ikramin ve rizkin keremlisi, yani arisi durusu safi ile, taltif ve ikram vardir. Gercek sözün sahibi Azamet li olan Allah dir. Nur suresi 26 . ayet Allahümme salli ala Muhammed sahibul Ravza Allahümme salli ala Muhammed sahibul kevser Allahümme salli ala Muhammed sahibu zevceyi Tayyibe Allahümme salli ala Muhammed sahibu evladi Tayyibe Allahümm e salli ala Muhammed ehli beyti Tayyibe Allahümme salli ala Muhammed Ashabi Tayyibe Allahümme salli ala ibrahim Sahibul Tayyibat (Hijyen sahibi kimse) Allahümme salli Sahibu zemzem Hacer ve ismail maaü tayyibe Allahümme salli Alla Mehdi, Zürriyeti Tayyibe Allahümme salli ala Hizir Sahibul Nurut tayyibe Allahümme salli alel müminine vel müminat sahibuttarikati tayyibe Allahümme salli ala ehli cennet sahibus siratel müstakim. vel azabu lil ehli cehennem liennehü habisatül habisine ,sahibul rizkil zakkumiyne, maül haririyne,ahlakül gadabiyne,ifsadehüm lil ardzine vessemavat,liennhüm hasiydinel müslimune vel müslümat vel müminiyne vel müminat,vel adavatel müslimune vel müslümat vel müminiyne vel müminat, ülaike hüm hiyalel küllü seyyyiat ve cürmül mücrümat ve ehli küllü zarari tazarruat,.... Allahümme salli ala cebrail, mikail, azrail israfil vel melaiketül mükarrebun, ülaike hümül letaifun, Ve sallu ala sahibul ismet cemi il enbiyai vel mürselun. Yolculugumuza başliyoruz Şeriat: yani Allahü tealanin kurallarini icine alan din, yani güzel ve insanca yaşamanin kurallarinin, üc temel yasasi vardir. bunlar: ilim, amel ve ihlasdir. bir insanin, bir hareketin, fiilin veya eşyanin veya hayvanin veya nebatatin iyi ve yararli oldugunu anlamasi üc cihetledir. birincisi onun iyi ve güzel oldugunu, ilmen bilmesi. mesela( temsili misal) süt yararlidir. insani büyütür kemiklere faydalidir. acligini giderir, bütün besinler icinde derc olmuşdur ve ilk dogan cocuk veya hayvana, Allahu teala ic güdüsel olarak vücüt sicakligindaki sütü besin olarak vermiş ve yeni dogan cocuk veya hayvan, annesinin memesini ve sütünü arar dogar dogmaz. peki öyle ise o zaman, süt veren annede, cocuk için iyidir ve yararlidir ve sevilir, aranir. yine inek süt veren hayvandir, ve sütü icilebilen hayvandir, yine oda sevilir, beslenir ve aranir. ve yine inege süt veren otlar temizdir, ve inekler ,onlarin hangilerinin zehirli ve pis olmadigini bilir,ve onlarin semizini faydali olanlarini bilir secer, ve otlanir. ve böylece süt veren otlarda sevilir ve yine saman ve yemde sevilir. hicbir koyun veya inek sütüne zehir kariştircak olan zararli otlari yemezken, nasil oluyurda insanoglu, insanada, hayvanada zararli, klonlama ve gdolu yiyecekleri, bozuk ve zararli yiyecekleri secmeden yemek mecburiyetinde birakilir. ve böylece, binbir ceşit hastalik eza ve cefa türemiş ve, insanlar sagliklarini kaybetmişler, ve yine bu seferde, yine o zararlilarin, zararini yok etmek için, bu seferde onlarin ziddi olan maddeler ilac olarak verilir olmuş ve tatlininki aci, iyinin kötü iken, temizinki pis ve mikropludur .ve böylece iyileri ve temiz ve saflari bozan insanoglu, bu seferde iyilerin icinde sanki zehirli ot yiyen koyunlar gibi, halbuki hicbir koyun zehirli ot yiyip süt fabrikasinin zehirli süt üretmesine, icgüdüsel olarak izin vermez iken. insanoglu gdolu yiyecekler ile, insanliga zararli, zehirli yiyecek ve nebatat ürettiler. ve temizin icine pis kariştirdilar. güya neymiş hijyenik olunca temiz ve (:::) olunca mikroplara karşi dayanikli olmuyor ve bu yüzden cabuk cürüyüp bozuluyor diye ,onun genine pis ve habis şeyler kariştirip yani necis olan hinzir yani domuz genine bulayip, boca edip veya krokodil veya hertürlü zararli ve mikroba karşi dayanikli olan, ve leş ve pis şeylerden beslenen hayvanlarin, ve pis ve necis bitkilerin geninden kariştirip, onlarinda pis ve necis olan mikroplara karşi dayanikli olmasini saglaycak birer antikor olan mikrop kazanmasini sagladilar. ve böyle olunca koyunun Allahin rahmeti ile, ve icine koydugu zehirli ve zararli otlari yememe bilgisini, hice saymiş oldular. ve böylece insanoglu, kendi eliyle kendisine necaset bulaştirarak, hic hasta olmamayi veya hasta ise iyi olmayi planladi. hatta ve hatta böylece hic ölmeden yaşamayi planliyorduki. Mehdi geldi ve bu hain palanlari yapan bilim adamlarinin oyununu bozdu ve 2003 den sonra insanlar bio ve dogal yiyeceklerin insan hayati için ne kadar önemli olduklarini anlamaya idrak etmeye başladilar. Ve başta yazdgimiz ayette gecen, temizler temizler icindir, ve pis ve necis şeylerde mikroplar ve pis kimseler icindir. ayetinin manasi ortaya cikmiş oldu. emme bu yemekde temizlik olsun, amma bu giymekde temizlik olsun, amma bu eşyadaki ve evdeki hijyen ve temizlik olsun, veya veya hatta evlenmekde ve eş seciminde de,Allah kizlara bekaret zari diye bir kalkan koymuş, ve böylece kadininda temiz ve (:::) olanlarinin belli olmasini saglamiş. ve tek eşliligi kabul etmiş ve böylece soyun ve sülbünde, temiz bir soydan (:::) olarak devam etmesini saglamak için evlenmeyi şeriatina dahil etmiş, ve soy zincirini bozan ve cocugun kimliksiz ve cibilliyatsiz karektersiz olmasinin önüne gecmek için, zinayi haram kilmiş. ve ahlaki haseneyi peygamberine cebrail ile ögretmiş, ve onunda ilmen bildikden sonra, o bildigi ilimle amel etmesi sonucu, sünnetler meydana gelmiş. ve kuralli ve temiz ve insanca yaşamanin sirlarini, bilerek ve tatbik ederekden ,Ashabina, eş ve dostlarina, arkadaşlarina ögretmiş. ve bugün bunun ismi peygamberin sünnetleri dedigimiz hususlar ortaya konmuş. ve böylece kuranda gecen salihlerle beraber olun ayetinin tefsiri ortaya cikmiş. ve temizler ve iyiler ile beraber bulunun ayeti. yani işde bozuk kimseler dünyadaki mikroplar gibidir. ve onlar temiz olanlar ile savaş halindelerdir ve dikkatsizlik ve kafirlik ve dinsizlik ve peygamber inanci olmayanlar, işde böyle zararli mikroplar gibi her bir kafir günahi ve, ve günahlara eyilimi dogrultusnda islamin yasak ettigi bir ahlak üzerine olup, işde aynen nasil bir grip mikropu grip yaptigi, yahut andigimiz yerden uzak, kanser mikropu kanser, verem mikropu verem,... yaptigi gibi, işde bu kötü ahlakli kimslerde yaptiklari kötü aalaklari ile toplumu, dünyayi ve semayi fesada ugratirlar. ve müfsid aynen güvenin temiz bugdayi fistigi kemirip yenik ekin tanesi denilen yani( keasfin me kül ) denilen duruma düşürdügü ve böylece yenmez hale getirdigi aşikaredir. ve yine hirsiz toplumu bozar, alkol toplumu bozar . yani alkollu arac kullanir kaza yapar, alkollu kavga eder, alkollu zina eder ne yaptigini bilmez ve dogacak cocuk babasi beli olamayan zina cocugu olur. yine kural tanimayan biri toplumu bozar, mesala kirmizida gecen biri bir yayayi carpabilir, veya heran kaza yapabilir,duran birini öldürebilir. işde din ve şeriat insanca yaşamanin kurallaridir. her kim şeriata ve toplum kurallarina aykiri hareket ederse, o kimse, ya kafir olur, ya mücrim olur, ya müfsit olur, yada münafik olur, veya vicdansiz vahşi olur ,veya müminlere hased eden hasid olur, veya yine Allahin dinini ve fizik kurallarini kötüye kullanan sihirbaz ve kaşif olur, veya elinden dilinden kötülük akan bir müseyyi olur, veya hep bana diyen cimri olur ,bahil olur veya iyiye güzele, gözlerini kapatan ,(summun bukmun umyun fahüm la yerciun), olan cahil olur. işde şeriatin birinci yasasi ilmel yakin derecesidir.ve ilmen bilen bir insan, iyi ve kötüyü ayirt edebilen bir insan rüşdüne ermişdir, ve artik o kimse sorumluluk sahibidir. ve o kimse yalniş yaparsa cezaya ehil ,ve iyide yaparsa kazancina ve faydasina mazhardir. ve bildikten sonra ikinci derece aynel yakindir, yani bildigi ile amel etmekdir. bir kimse, bir adamin altin cikarip sattigini görmesi ve böylece zengin oldugunu görmesi o kimsece bu iş iyi bir fiil ve iş olrak kabulu şayandir. ve bunu görünce aynel yakin olunca, artik o kimsede, altin aramaya başlar,velevki bulmasada, bulup satmanin faydali olduguna, inanc getirmişdir. ve bulup satanida bizzat görmüşdür, ve bu sayede zengin oluncaginida bilmişdir. ve bunu bilen birisinin, tarlasindada altin oldugunu bilmesi halinde, kim o kimseyi tarlasindaki altini cikarip satmakdan alikoyabilir? ancak ve ancak kötü kimseler o adami öldürüp tarlasini ele gecirip zengin olmak isteyen hirsiz ve haydutlar engel olabilir.işde şeriatin ikinci yasasi ögrendigi ilmin faydasini görmüş kimselerdir, ve böyle kimseler, bir defada o cikardigi altini satinca, para kazaninca, bu sefer bu işe dört el ile sarilir,ve artik amaci gayesi artik onunda böylece zengin olabilcegi oldugundan, o işe bütün gayretiyle sarilip yapar. böylece niyeti belli olur, bunada biz halis niyet derizki, yani ihlas yani artik işine ihlasla sarilir. yani bu bir temsili misaldi, işde şeriatte ve islamda, böyle insani dünyada da ahirtedede ferahlar ve kurtulanlar yurduna götürcek, ve onu manen ve madden zengin etcek, icinde altin, gümüş, zebercet, elmas dolu bir tarla gibidir. her kim ihlasla halis niyet ile ve dört ellle dört kolla şeriati garrai muhamediyeye sarilir ise, işde dünyasida ahiretide mamur olur. tarikatlarda derlerki bu kapi yokluk kapisi. haaşa haaşa, Allah yoluna girenlere cimrilikmi ediyorda, yokluk kapisi olsun. temiz olmak demek fakir olmak demekmidir. temiz ve tayyiplerin yolundan gitmek illa cile cekmeyimi gerektiri.beş vakit abdest alip hijyen saglamak, yine tuvalette taharet edip hijyen saglamak, yine temiz yiyip temiz giymek, fakir olmayimi gerektiri. yahut kirmizda gecmemek demek bir mihnet ve cilemidir? yoksa cile başina, kirmizda gecip kaza yapincami gelir bir düşünün. eger sen kurala uyarsan, kirmizida gecmezsen, ve her insan kirmizya dikkat edip kirmizida gecmezse, ne sen kirmizida gecip kaza yaparsin, nede başkasi kirmizida gecip sana vurup kaza yapar. o zaman mihnet ve cile şeriata uyan ve tarikata girenlerde degil, şeriati ve kurallari ihlal edenlerde olur. neden peygamber bir girip oldu, yatti kalkamadi, yahut peygamberin bir midesi agridi, kivrandi durdu diye, hadisler yok. cünkü muhammed şeriatin sahibi o ki kurallara uyarak yaşadigindan onun zamaninda onlara gelen doktora, doktorluk dersi vermiş ve, benim ashabim acikmadan yemek yemez,ve doymadan sofradan kalkar, böylece hasta olmaz demişdir. ve o doktur , alti ay onlarin icinde durmuş ve ashabdan hasta olan olmamiş. bu gün niye hastaneler insan ve hasta kayniyor. neden? cünkü temize dikkat etmemekden, temiz yiyip temiz giymeye, hijyene, güzel ahlak sahibi olmaya, dikkat etmediginden, hani ahlakin ne alakasi var diyceksiniz, mesela alkol yasak, alkol alir adam kaza etmişdir, kolu bacagi kirlimişdir hastanededir. yine zina etmişdir hapse atilmişdir, yine kötü ahlaklidir, hirsizdir ev sahibi yakalayip vurmuşdur yine hastanallik ve hapsanelik olmuşdur. öylese nasil olurda müminlik ve müslümanlik: cile ve mihnet ve yokluk ve fakirlik demek olsun. evet elbete biraz cile ve mihnet olcak yani erinmeyip kalkip abdest alcan, kalkip namaz kilcan, alkol icmemek için gayret göstercen, kirmizda durcan ,yeşilde gececen, bir ay ramazan orucunu tutacan, tabiki nasil o adam, tarlada altini bulmak için calişip gayret gösteriyor ise sende bu kadar zahmete ve mihnete gögüs gercen. sana zina teklif eden kizi kadini bulunca ona direncen onunla zina etmedigin gibi zinanin kötü oldugunu onada ögretcen. temiz ve temizleri sevenlerden olcan. nasil mikrop girmeyen beden hasta olmaz ise, işde şeriata, insanca yaşamanin kurlarina, kuran ve sünnete uyan kimsede bedbaht ve cilekeş olamaz. ancak ve ancak işde bir kötü kimse nasil o adami öldürüp altin elmas tarlasini ele gecirmeye calişabilirse, işde müfsid münafik kafir mücrüm münafik kimselere karşi tedbirli olup muhammed ve ashabinin, hendek kazdigi gibi, onlarla araniza set ve hendek cekmeni, ve tedbir almaniz gerekir ve gerektiginde muzurun katlinin vacib oldugunu bilmek gereki. yani eger sen mikropu öldürmezsen mikrop cogalir ve seni öldürür. yani ana kural muzurun katli vaciptir. işde Allah yolunda cihatin manasinada da kisaca deginmiş olduk. neden Allah yolunda cihat emredilmiş anlayin yani eger hirsiza ceza verilip hapse atilmaz ise, ve hisrsizlar bir toplumda kol gezerse nasil o toplumda refah bozulur ise işde kafirlik ve insanlara kötü ahlak bulaştiran insanlarin, o toplumdan uzaklaştirilmasi ve öldürülmesi işde Allah adina cihat etmekdir yoksa haksiz yere adam öldürmek degil. Allahu ekber deyip mümin kardeşini öldürmek, yahut hiristiyanlari veya bir yahuduyi öldürmek degildir cihad. cihad ancak ve ancak toplumu ve insanligin huzurunu refahini bozanlarin ve insanlara pislik hastalik ve mikropluk edenlerin cezalandirilmasidir. yoksa iktidar için adam öldürmek cihat degildir. birde öldürürken ahmaklar Allahu ekber deyip öldürüyürlar . ahmak işde ne deycen ne anlatcan ,ahmagin bunlarin cihaddan anladigi adam öldürmek . işde bu yüzdende iyiler hep bilrikte olmali ve salihlerle beraber olun kurali, dünyada işler hale gelmelidir. iyilerle beraber olanlarin başi beladan ve hastalikdan ve cileden kurtulur olmalidir. Temizler temizler icindir ve bu yüzden her işinde aşinda temiz ve tayyipleri tercih etmelidir.işde cennet bu yüzden temizller yurdudur orda pislik ve kötülük olmaz ve oraya giremez girerse işde adem gibi hata edenler ve azazil gibiler dişari atilir. şeriatten sonrada tarikat gelir. tarikat demek yol demekdir. yani nasil ankara, ankara oldukdan sonra istanbul, istanbul olduktan sonra, insanlar ankaradan istanbula bir yol yapmişlar, ve dün bu yol, patika yoldu ,sonra genişledi, eskiden yürüyerek giderken, sonra at ile gidildi, sonra araba ile, bu gün yollar asfalt oldu , ve en sonunda otoban oldu. ve dün üc gün süren yol, bu gün iki saat oldu ise. dün yolda cile ve mihnet var iken, bu gün en lüks araba ve ucaklar ile yolda, yolculukda cile olmakdan cikmiş, ve keyifle ve zevkle gidilen yolculuk edilen bir cag ve zamana geldik. o halde ey insanlar eskiden mihnet ve cile dolu olan tarikat yolu, artik bu günde,ayni otoban ve lüks arabalar oldugu gibi, rabbim mehdi bereketine ,otoban ve lüks arablar gibi zevkli bir yol ve yolculuk etmişdir. işde mehdi seyri süluk etceklere yolun güzelliklerini göstermekde, ve her insan iyi ve güzeli görünce, haala, kötülük ve kafirlikde direnirse, onlar zamanin mikroplari ve hastaliklaridir. ve ey mehdi cemaati, böylelerinden uzak durun ve onlarla araniza büyük hendekler kazin, yani araniza gecilmeycek mesafeler koyunuz. yoksa bu devirde eger ayaginiz kayarsa ucurum cok büyükdür kurtuluşunuz olamaz. esteuzubillah velev en ehlel gura eamenu vetegav lefetahna aleyhim berakati minessemai velardz velakin kezzabu fe aheznahum bima keanu yeksibun. sadakallahul azyim. Araf suresi 96 estezubillah (şuayb aleyhiselamin ümmeti ve köylerine) eger o millet ve köyler ve memelkettekiler eger iman edip, Allaha gerektigi gibi inanip takva ve yakin ehli olsalardi, onlara yerin ve semanin bereketlerini nimetlerini acmazmiydik. fakat onlar, Allahi ve peygamberini ve dinini yalanlayanlar oldular, ve bu yüzden kendi azablarini ve cezalarini kazanmiş oldular. sadakallahul azyim. işde bu ayet Allahin inananlara cile ve mihnet degil bilahssa bolluk ve bereket kapilarini acacaginin apacik delilidir. yoksa Allah cimri degildir, müminlere fakirlik ve cile, mihneti layik görsün. Allah inanip Allaha yaklaşanlara, dünyanin ve semanin bereketi acikmiş. amma işde Allahi ve peygamberlerini ve dinini yalanlayanlar, kendine yazik edenler olurlar. ve böylece hastalik, kaza bela cile ve mihneti ve azabi kendi leyhlerine kazanmiş olurlar. ve aynen alkol haram iken alkol icip kaza edenin kendine kendi tercihi ve yaptigi fiili ve ameliyle, cezayi ve cileyi mihneti secip ,bulmasi gibidir. hakmidir? hakdir.hakedene ceza vermezsen toplum bozulurmu? bozulur. öyleyse cehennem ve cennet hakdir ve din ve şeriat: ademden muhammede insanca yaşamanin kurallaridir. O zaman bu devirde ve eski devirde Allahin cizdigi yoldan giden tarikat ehli istikamet ehli kimselere, cile ve yokluk degil bilhassa nimet ve bereket varmiş. ve herkimde insanca yaşamayi birakip kötü hayvan ve mikrop gibi habis ve pisligi tercih ederse, vay onaki, onlar kendine yazik etmişlerdir. ve böylece kötülerden olunca, niye cehnneme gittik demesinler, cünkü başta yazdigimiz ayetde ne buyruluyor ,habislerde mikrop ve pisliklerde mikroplar yani şeytanlarin azigi ve cehhenem icindir. yani cehennem ahalisidir onlar. Rabbim şeriati muhammediyeye uyup, insanca yaşayip, temizlerle salihlerle beraber olup, temizlerin yurdu cennetine dahil olmayi, ahir zaman, muhmmed ve isa ümmeti, mehdi cemmati olmayi, inanan ve Allaha yakin giden kullarina, takva ehline nasip etsin. yaptigi amelin ilmini bilmeyi, sonra onun dogrulugunu ve faydasini, bizat aynel yakin görmeyi, ve sonra ihlasla islama ve şeriata sarilmayi nasip eylesin. Elfatiha massalavat. Başağaçlı Raşit Tunca 13.08.2013 Sali |