itaat ve itiraz (Kar©glanin 28.12.2013 Cumartesi Vaazi) - Baskı Önizleme +- Tunca-Forum (https://tunca-forum.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2013 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=215) +---- Konu Başlığı: itaat ve itiraz (Kar©glanin 28.12.2013 Cumartesi Vaazi) (/showthread.php?tid=4101) |
itaat ve itiraz (Kar©glanin 28.12.2013 Cumartesi Vaazi) - RasitTunca - 10-24-2018 itaat ve itiraz (Kar©glanin 28.12.2013 Cumartesi Vaazi) Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Elem Eahad ileyküm Ya beni ademe en La teabudüşşeytane, innehü leküm aduvvun mübiyn. Ve eni buduni Heza siratun müstakiym. Velegad Ed*zalle minküm cibillen kesiyra, efelem tekünu teagiluun. sadakallahul aziym Yasin Suresi 60 - 61 - 62 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Ey Ademogullari (insanogullari) sizinle kavilleşmedikmi sizden ahid almadikmi sizinle sözleşmedikmi ayni karara varmadikmi, SAKIN ola şeytana tapmayin diye , o sizin düşmaninizdir diye ve o şeytan dediki: Bana Tapinin , işde bu yol dogru yoldur diye. ve böylece sizden coklarini (binlercesini) saptirdi.daha haala akliniz almiyormu. ( 63 ) işde o dedigi yol cehennemin yollariydi ve en sonunda sizi ceheneme kadar götürür ve oraya gelincede hadi kazandiginiz bu. girin iceriye derde size vaad ettigi cehennemine sokar sizi. ( 64 )sizin ona yaptiginiz kölelikle slavelikle yaptiklarinizin sonucu birgün sizi kafirlerden eder. ve bir gün Allahi inkar edersinizde bilmezsiniz bile. ( 65 ) ve sizler ellerinizle gayretinizle sözlerinizle calişip cabalayip taaki cehennemi kazanirsiniz.( 66 ) halbuki onun size gösterdikleri yutturduklari dogru yol dedigi yol tamunun yoludur ne kötü varişdir orasi. Basireti acik olanlar anlar ancak, o yolun yanliş bir yol oldugunu. sadakallahul aziym Yasin Suresi 60 - 61 - 62 -63 - 64 - 65 - 66 Allahümme salli ala muahmmedin ve ala eeli muhammedin ve ala elihi ve ashabihi ecmaiyn ve sallu ala cemiil enbiyai vel mürseliyn. ve sallu ala ve selamen cemiil melaiketil mukarrebun. Yolculugumuza başliyoruz !!!... Kuranda gecerki Allaha itaat edin sonra peygambere sonra ananiza babaniza amma burda bir ammaa var! peygamber hata edemezmi adem ile havva peygamber degilmi hata etmedilermi. ona hata ettigi husuda itaat edilmez. annen baban hata edermi eder mesela babasi hirsiz olan oglunada gel sana hisrsizligin püf noktalarina ögreten derse evlat akil balig isa ona itaaat etmemesi gerekir. o zaman bir tek Allah kaldi yani kurana itaat etmek: peki tevratda kitap tevrata ne zamana kadar itaat edilir :tevratta incilin iptal ettigi hususlarda tevratada itaat edilmez. incili kuranin iptal ettigi hususlarda incilede itaat edilmez mesela şarap en bariz örnek. insan tekamül halindedir ey insanoglu dünkü ademe evinde tuvalet olmasi garipken bugün evinde alafranga tuvalet olmayana garip fakir denir. yani ademe tomofil ne demek nasil anlatcan, o bilir elbet amma insanlik o makama daha varmamis yani adem ve havva cennetde hepsini gördü geldiler. amma evlatlari dünyada dogdular,onlar görmediler, onlar tek tek hepsini kazana kazana bugüne geldiler. öyleyse ben daha dünkü nordmande siyah beyaz televizyona bakcan diyene, ahmak denir artik zaman ipod zamani tablet zamani,... öyleyse insanlik tekamül halinde, yani muhammed dedi ömere: musa gelse bugün bana tabi olmak, bana itaat etmek zorunda dedi. !!..mehdide diyorki isa gelse bugün bana tabi olmak durumunda, yok başka secenek..!! Neden bu kadar büyük laf ettik derseniz. Muhammed bir zamanlar semada büyük bir adim atti ve Hz ömeri bir gün tevrat okurken gördü ve ona kizdi hiddetlendi ve dediki ya ömer birak tevrati bugün musa gelse bana tabi olmakdan başka caresi yok dedi . ve muhammed böyle bir adimi attiysa, dedemizin adimini takip etmek düşüyorsa bize. bizde hani o cay denen köyün soyunun aktigi bir yer vardir bizim başagac cayi başkadir ve bizim cayin üstünde baraj yapilmadan önce göveri bahcemiz vardi, ve oraya giderken eger uzak yoldan dolaşmiyorsak, o zaman cayin icinde kayalar ve taşlar vardi, taşdan taşa keci gibi, metleye metleye ziplaya ziplaya karşi yakaya gecip göveri bahcemize varirdik. işde muhammed yukarda dedigimiz olayda, muhhamedin yildizi bir yere varirki, ordan başka bir yere metleyip ziplamasi gerekir. yani işde geldik oglak burclarina ve 12. ayin sonunda doganlara, oglaklara ve oglak demek işde böyle daha sel gelmemiş cayin karşi yakasina gecmek için keci olup ziplamak lazimdir ve muhmmmed dediki musa gelse musa oda bana tabi olcak. ve bizde muhammed burayi böyle uzun atlama yapip gectiyse, yüksek perdeden konuşduysa, bizde öyle yapip onun attigi adimin tam üstüne varip, o taşdan öbür taşa atlayabilmek için, böyle cesaretli ve yüksek perdeden konuşup, ziplayan oglak olup dedikki: isa gelse isa, yine bize tabi olmak mecburiyetinde dedik, ve nokta koyduk. Müctehidler istidlal veya akli yürütme ve hisleriyle bilme ve altinci his denen şey ile bilenenlerin de hüccet olcagina karar kilmişlardir.ve böyle delillere istidlal demişlerdir.cünkü kör ile göreninde gözleri ikisininde acik olabilir amma birinde gösteren nur vardir birinden o nur alinmişdir ve böylecve biri görür biri görmez. halbuki onun baktigi yerdede ayni işiklar renkler vardir fakat o görme işini saglayan melekler onda terhis oldugundan onu terkettiklerinden o kimse göremez. görmeyenin görmemesi sebebi ile, önünde duran elma yahut duvar yok olmaz ve o elini elmaya vardirdiginda hisleriyle anlarki elma denen şey var yahut önünde duvar merdiven var.yine elmayi ögrendiyse ve duyduysa elma yenilir merdiven inilir cikilir diye, merdiveni yemeye kalkmaz kör olanda, elmaya cikip inmeye kalkmaz , ve oda bilir elma evet yenebilir ve merdivendende inilir ve cikilir. peki burda araz ne o zaman nasil olurda hislerle bilmek delil ve hüccet degilidr. ve nasil kör olan degnegini merdivenin asagi inen yerine gelince boslugu hissedip dikkatlice asagi basmasi gerketigini bilir. fakat bir tane sahile gelse, ve sahilideki deniz kiyisini ayni merdiven gibi yapmiş olsalar, ve o kör kimse yönünü denize dogru tutsa ve sahildeki kiyid, gergi ve korkulukda olmasa o degnegi cukara gelince her ne kadar merdiven sansada, ona bir duyuran ögreten rehber olursa, burasi merdiven degil, denize düsersin cukur diye telkin etmesi llazimdir .o zman denizin sesini duyunca ve öyle bir yere gelince dikkat eder ve adimini atmaz durur. işde hislerle bilinenler her ne kadar hisleri kuvvetli olursa olsun hepside bir rehbere, onlari gercekden gören ve bilene ihtiyaci vardir. her ne kadar hüccet ve delil olsalarda onlarin birde şehadet aleminden iki veya bir melege ihtiyaclari vardir. mesele körün elindeki köpege veya degneye ihtiyaci oldugu kadar burasi sahil ve buurdan öteye yörürsen denize düşer bogulur ölürsün diye ona telkin edecek rehbere iki melaikeye ihtiyaci vardir ki, o hislerine hüccet olsunlar. yani her bilgi bir melaike ile bilinir. ve göz denen insan azasinda 300 bin tane görevli melek vardir ve bu melekler biri işigi alir bazilar beyne iletir bazilari beyinde ters ceviri, vesaire vesaire görevleri icra ederler, ve herbirisi bir melaikedir. ve melekler ne görev yaparlar diyene, işde hüccet ve delil, sen hergün sabah kalkinca güneş dogmuş gündüz olmuş diyebilmen için o meleklerinin, senin bedeninde onlarin rizkinin gitmiş olmaasi lazim ve onlar kendi riziklarini alip görevlerini en iyi şekilde saglamalari için yine güneş meleklerinin renkleri oluşturan meleklerini göndermiş olmasi lazim eger gece ise yine nur meleklerinin yani lamba işigi meleklerinin görevde olmasi lazimki, gecemi gündüzmü bilsin insan. ve yine karni acikinca, ona midesindeki melekler azigimiz bitti enerjimiz hayat enerjimiz bitmek üzere diye haber yollamasi lazimki, o insan hissen hisleriyle acikdim diye bilsin ve gitsin yemek yesin. ve bazende öyle olurki hisleri mide melekleri ona aciz azigimiz bitti, görevliler hizmet etmek icik azik bekliyorlar demesine ragmen, ahmak olan bazilari diyet ediyon diye o melekeleri aziksiz biraki, ve diyet bilmem ne yapiyon diye ac ve susuz biraki, bu seferde mide kendi göreve girer ve ac oldugunu sesli olarak duyurmak için kulagi göreve cagirir ve oguldayip guruldayip hizmetli melekler ac calisamiyorlar diye ses yapar, ve insan midem kaziniyor gidip acik ekmek yiyen diye düşünür. halbuki onun yiyecegi ekmek onun vücudünda görevli binlerce melaikenin görevlerini ifa etmeleir için gerekli olan riziklari yani hayat enerjilerini saglamak icindir. eger işde bir insan ekmek yemek kadar, havayada ihtiyaci vardir. ve senin benim nasil nefes almadan yaşamamiz mümkün degilse, hücreler ve azalar orgalnarinda nefes almasi gerekir. ve onlarin nefes almasinda kalp ve kan ve damarlar görevdedir ve akiceger görevdedir. ve birde bulutlar agaclar, yaparaklar ,görevdedir ,güneş ve ay görevededir. güneş havayi isitmaz ise eger, alcagin nefes denen oksijen ve karbon dioksit vücudun alabilcegi sicaklikda olmaz ise o zaman hava donar ve buz olan oksijen nefes olarak alinmaz ve nefes almayan insanda, insanin icindeki binlerce melaikede hizmet edemez, ve hayat enerjileri olsada hava olmayinca ölürler. ve vücüt sagligini kaybedip vücudda iflas eder ve ölür. yani bir bedenin sihhati için binlerce melaike görevlidir, sen yürümek için binlerce melege, ucak ucmak için binlerce melege, gemi yüzmek için binlerce melaikeye ihtiyaci vardir. gemideki birkac demir meleginin cürüyüp görevden ihrac olmasi sonucu diger meleklerde hasta olur ve gemi delinir. ve gemi yüzme kuvvetini kaybeder, yine ucakdada aynidir ve ucak ucacakken düşer ve, kendinide icindekileride harab eder. işde altinci his ve his kuvvetleri demek meleklerin dilini ve sesini duymak demekdir. dedigimiz gibi bazen meleklerin gönderdigi haberleri bize acikklaycak rehbere, ve onlari bilen ve gören rehbere ihtiyac vardir. her insanin altinci hissi kuvvetli olmayip, herkesin bilmediklerini duymadiklarini duyup bilmiyebilir amma işde bir rehber ona bak şu alamet olunca şunu yap, şu alamet oluncada şunu yap diye ögretip, telkin ederse, işde onlar raşid halifelerin görevidir. ve raşid halifeler, peygamberler ashablari veya onlarin ögrettigi evliya denen Allah dostlaridir. elbet Allah dostlari ve peygamberlerin hisleri, ve meleklerin dilini anlama kuvvetleri daha fazladir. onlar deneyimlerini insanlara ögreterk, onlarinda meleklerin dilini ögrenmelerini saglarlar. ve kainati alemin haritasi insan bedeninde ise, insan ankarada olsa, avusturalyada ne olup bitiyor, eger gercekden imanli ve hisleri ve melekleri kuvvetli bilgi veriyor ise bilebilir. cünkü avusturalyada onun bedenine bir yere sahip, jüpiterde, yine süreyya yildizida, kutup yildizda, yine denizlerin dibinde bir balikda. işde istidlal demek yani melek ilmi bilmek demekdir. melaikelerle konuşmak demekdir. her insanin bilmesi farklidir ve farkli melaiklere sahiptirler her insanin melekleri ona ait, ve o gurubun cibilliyatin melaiklerinin kumandasinda olan, melek ilmini daha iyi bilirler. yani köpek cibillyatinda, kurt cibiliyatinda bir insanin, burnu ve kokulama ve dedektiflik ilmi daha üstündür. iman edip abdesitini alip, namazini kilip, itaat ve taat ile meleklerini memnun ederse, onlarda onunla irtibata gecip, ona bilmedigi hususlarda bilgi alişverişi yaparlar. ve problemleri daha cabuk cözer. kokulari ayirt eder insanlari ve yaratilanlari kokularindna tanimaya başlar. ve elma kokulu biri gelince anlarki ha bu elma cibillyatli biri kedi kokulu biri gelince ha bu bir kedi bilir ,veya aslan diye bilir. ve aslana nasil davranmali elmaya nasil davranmali daha iyi bilir. ve tilki gelince anlarki tavuk calmaya gelmiş yahut belki tok tilkidir calmaz anlar ve bilir .cünkü melekler onun melekleri ile irtibata gecer, ondan ona haber veririler. hirsizsa bu falan yerde falani caldi diye, veya eger dogru tilkiyse, bu hoca tilki veya kurnaz hoca derler haber verirler. ve o gün onlarin dilini baglariz elleri kollari dile gelir ayeti ne demek işde budur. ve elindeki kolundaki görevli melekler dile gelir, bu falani tuttu, falani caldi, falani dövdü, diye haber verirler. Bir evlat için Anne ve Baba iki tane ayri ayri koruyucu onu himaye eden melekler ordusu demekdir. yine kardeş amca dayi teyze kardeşde böyledir. Tirmizinin sünenide gecen bir hadisde peygamber buyurdular: Rabbinin hoşnutlugu, Anne Babanin hoşnutluguna baglidir. Ve Rabbinin öfkeside Anne Babayi öfkelendirmeye baglidir. Ve Bu melekler ordusunu idare eden ve onlara emir veren onlari hizmette tutan Allahdir. ve onun melekleri alemi kaplamişdir ve herbininin sesini istegini duyar onlara cevap verir ve onlarla mükabele eder ve onlara ne yapmalari gerektigini emreder. ve zamani gelenin ölmesine, zamani gelenin dogmasina hükmeder. kizdiklarina ceza olarak anne babaligi vermez cünkü onlar dan bazilari rahman ve rahim isminin, koruyan himaye eden Allah oldugunu anlamazlar, bu yüzden rahman ve rahim olmaya yani annne ve baba olmaya ehil degillerdir. Ne zaman Rahman rahim olan Allahi anladilar ve cözdüler, ve o zaman onlardada Rahman ve Rahim ismi tecelli edip, evlat sahibi olurlar .ve onlardada rahman ve rahim ismi tezahür eder. o yüzden cennet analarin ayaginin altindadir. Adem atamizla havva annemiz ilk defa müzdelifede birlikte olup yattilar ve havva annemiz hamile kaldi. işde o yüzden hac yaparken arafattan müzdelifeye gidilir ve gece orda yatilir. işde Adem atamizla havva annemizin bile rahman ve rahim ismini anlamalari ve cocuk sahibi olup anne baba olma şerefine ermeleri, taaa senelerce sürmüşdür. ve onlar ehil hale gelince, evlat bakabilceklerine rabbimiz hükmedince, onlari araftda tekrar buluşdurdu, onlar arafattan inince müzdelifeye yürüdler ve o gece orada halvet ettiler.ikiz ikiz evlalari olmaya başlayincada ilk Rahman ve Rahim isminin tecelliyat gahi olma şerefine erdiler. Ey insanlar iman edinki taaki size rehber olcak mehdiyi bulana kadar. onu bulunca ona tabii olun ki onun ögretikleri ve acikladigi kuranin ve peygamberin sözlerinin hikmetlerini anlayincaya kadar, ve Allahin emrilerine uyunki, namaz, abdest ,oruc, zekat, hac ila ve nafile iibadetlerle, taaki meleklerin sesini duyana kadar, ve meleklerin sesini duymaya başlayinca anlarsinizki, Allah sizin eliniz olmuş, gören gözünüz olmuş, ve duyan kulaginiiz, yürüyen ayaginiz olmuş. ve onlarin sesini duyunca artik sizden, Allahin emrettiginin dişindaki haller, az ve seyrek olarak, onlari(melekleri) unuttugunuz ve gafil oldugunuz zamanlar dişinda, vaaki olmamaya başlar. ve böylece yaklaşa yaklaşa Allahin himaye ettigi dostlarim dedigi evliyai Azam denen kulllarin arasina ilhak olursunuz . Ve kemale erme sizde de vuku bulur . Rabbim Bu vaazimizi ve diger vaazlarimizi okuyanlari, dinleyenleri, anlatanlari, diger dillere tercüme edenleri, yazanlari, dagitanlari, kemaline eren kullarindan eylesin, ve meleklerinin sesini duyma makamina kadar cikan kullarindan eylesin, yukari o makama cikanlari geri inerken, bu garibi, bu fakiride unutmayip, Bu garibin ruhaniyetine veya, bu garip bekaya göctükden sonra ruhun, bir fatiha okuyanlardan eylesin. Amiyn. Elfatiha maassalavat. PS: Dedikki zaman savaş zamani degil soguk savaş zamani yani agiz kavgalari olcak ve işde türkiye (:::) ve fetullah kavgasi yani işde baştaki ilk bölümü yayinladikdan sonra dün akşama kadar oglak burcundan sifirdan öteye gecmemiş yani 12. ayin 21 den sonra 12. ayin 31 ine kadar dogmuş olan caydan öbür taşa atlamamiş oglak aradik yani ve akşama kadar kimse bulamadim dogru dürüst yani birde ssei güzel olcak sanatci olcak yani sabahlari yaradana mevlaya meleyebilcek sesde olcak sesi güzel bir keci olsunki diger keciler ona baka bak ardinda gelsin, ve biz caydan atlayinca onlarda o kecinin ardindan atlasinlar istedik. cünkü cins cinsi ceker geregi ve en ilerde keci var ve herkes ancak o keci gibi bakinca atlamasini ögrenirse metleyipde atlaniyormuş anlarlar diye keci aradik ve en sonudnda ceza diye hizli konuşarak şarki söyleyen, hem sokan kilic aras, hemde keci olan cezayi bulduk ve ve bir klibini acdikki bize derki kendini bir bokmu saniyon karida yagmudurda allah yaratir sende kimsin diyor güya ahmak. oysaki biz onu bulmak için akşama kadar aradik o dogru keci olsa sabahdan bizi aratmadan kendi gelirdi keci işde keci ve inatci keciyi bulunca dedikki ona ey keci bak dünyanin bir tarafina kiş gelmedi ve daha önce yün corap ögrettik onun vakti gecdi gecen sene başka birşey ve bu sene yeni birşey ve matematik bilmek gerkir bunun için, ortaokul matematigi en azindan yani eksi arti nedir bilcek, borcumu var derdimi var akil balig kimse olacak. ve işde dünyanin atmosferi işde insanlarin enerjileri ile doludur ve o enrjileri nasil yönledirecegini bilmeyen insanlar. işde biz dedikki gecenki vaazimizda eşler birbirinin ziddi olcak o a diycek beriki be amma tilsimi söylemeyi unutmuşuz herkes iki kutuplu olmaya bilir mesela yaz dogumlu olanlarda yazda aogan kadinla evlenmiş olabilir o zaman ikisinin kavgasindan sicak olur neden plus yani arti arti ile carpisinca matemetikde arti arti carparsan yine arti olur fakat eksi ile arti carparsan eksi olur yani eger evli ciftler biri yazin biri kişin dogduysa o zamn onlarin kavgasindan soguk eksi galip gelirse soguk eksi artar ve dünya karanlik taraf enerjisini coglatir ve eger arti galip olursa yine eksi olur yani eksi ile arti carpilinca eksi olur amma birinde ilkbahar birinde sonbahar vardir. yani artinin kazanmsi eksi ile carpisinca ilkbhari oluşturu isinan dünya fakat eksinin kazanmsi sonahar ve soguyan dünya ve eger iki oglak inatlaşirsa anlayinki orda bir pomba patlaycak ve alev sicakli oluşcak o zaman iki kecinin birbiriyle inadi havayi isidir eksi carpi eksi arti olur o zaman keciler şimdi mehdi vaktinde ve 2013-2014 kişinda inatlaşmaycaklar keciler keci olmaynlarla kavga etsinler. deniyorki astrologlar : diger beş burcla oglaklar kavga etcek evet etsinler cünkü kiş gelsin hadi kolay gelsiiiiiiin. amma kendi oglak burclariyla sakin kavga etmesinler. Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca Schrems, 28.12.2013 Cumartesi Orgn Kar © glan |