![]() |
Tasavvufdaki Enel Hak Tezahürü Nedir ve Vahdeti Vücut Nedir? (10.08.2015 Vaazi) - Baskı Önizleme +- Tunca-Forum (https://tunca-forum.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2015 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tunca-forum.com/forumdisplay.php?fid=213) +---- Konu Başlığı: Tasavvufdaki Enel Hak Tezahürü Nedir ve Vahdeti Vücut Nedir? (10.08.2015 Vaazi) (/showthread.php?tid=545) |
Tasavvufdaki Enel Hak Tezahürü Nedir ve Vahdeti Vücut Nedir? (10.08.2015 Vaazi) - RasitTunca - 06-08-2018 Tasavvufdaki Enel Hak Tezahürü Nedir ve Vahdeti Vücut Nedir? (Kar©glanin 10.08.2015 Vaazi) .. Zilkade 2015 Pazartesi أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَكِنَّ اللّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللّهَ رَمَى وَلِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلاء حَسَناً إِنَّ اللّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ Sadakallahul Aziym Enfal Suresi 17 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Fe lem taktulûhum ve lâkinnallâhe katelehum, ve mâ rameyte iz rameyte ve lâkinnallâhe ramâ, ve li yubliyel mu’minîne minhu belâen hasenâ(hasenen), innallâhe semîun alîm(alîmun). Sadakallahul Aziym Enfal Suresi 17 Meali: (Savaşta) onları siz öldürmediniz, fakat Allah onları öldürdü. Attığın zaman da sen atmadın, fakat Allah attı. Mü’minleri, tarafından güzel bir imtihanla denemek için Allah öyle yaptı. Şüphesiz Allah hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir. Sadakallahul Aziym Enfal Suresi 17 Allahüme Salli ala Seyyidina Mehdi ve Sallu ala Seyyidina isa ve Seyyidatina Kutsal Bakire Meryem Allahüme Salli ala Seyyidina Muhammed Mustafa ve selamun ala cemiil enbiyai velmürselun veselamun ala cemiil melaiketül mukarrebun. Yolculugumuza başliyoruz : Enel Hak (انل حق ) Tezahürü ve Vahdeti Vücut Nedir? Vahdeti Vücut: Allah insani Kamili kendi suretinden halk etmiş ve nitekim Rahman tezahürü göstermesi yani O nun rahman olarak görünmesi, bizlerden birsinin bir baba oldugunda olmakda, yine Rahim tezahürü göstermesi, yine bir anne oldugunda, Yine Rezzak ismi tezahür ettiginde bir lokantaci, yahut davet veren bir ev sahibi, yahut iftar yemegi veren veya kurban adak eden birisi, bir fakiri giydiren, yine fakir olmasa bile evladina karisina kocasina elbise gömlek pantalon veya yiyecek alan birisi gibi yine settar ismi tazahür edince bir terzi yani idris olup tazahür gösterir, yani Allah terzi olarak görünür, yine Hakim ismi tecelli edince avukat hakim ve adliyedekiler olarak görünür, ... daha bircok örnekleri siralayabiliriz. Enel Hak: Yani Allah insani kamili, kendi suretinde halkedince, meleklerde kiskanmişlar, ve sen yeni sevgilimi halketin bizi koyupda dediler. öyle olunca hep diyoruz insan bedeni, kainati alemin haritasi gibi, nitekim harita en fazla mesela iki metre olabilir amma, o iki metrenin icine bütün dünya sigdirilir degilmi, ve Allah, topraga atilan tohum veya mesela bir elma cekirdeginin filizlendirip acip, onu elma dali yapiyor. sonra elma dali meyva verince, dali dürüp tekrar cekirdek yapiyor. ve insanida yine acinca kainat gibi ve harita şeklinde, kainatin kullanma joysticki gibi, amma onuda dürünce yedikerinden öyle bir tohum ve cekirdek yapiyor ki, ona meni deniyor ve Allah o menideki kücücük sperma füzesinin icine insani dürmüş bükmüş koymuş, insanla birlikte insan kainati alemin haritasi ise, kainati dürüp bükmüş koymuş. ve Allah insani kendi suretinde halkettigi için, sifatlarinin cogunu insan üzerinden tezahür ettiriyor dedik, ve böyle olunca icde diş dişda ic var, ve tevhid demek işde vahdet demekdir ve vahdet demek "la mevcuda illa hu" demekdir. nitekim tevhidin esas terimi olan "La ilahe illallah" Nedir? "La ilahe illallahin" Anlamı görünürde her ne varsa, ve görünmeyen her ne varsa, onlardan hicbirinde , Allahdan başka bir ilah ve Allahlik taslayabilcek güc yokdur ki, o senin gördüklerinde görmediklerinde,Allahin tezahürleridir, yani illallah kismi, yani onlarin hepsi yalnizca Allahdir, O ndan gayri bir nesne, bir varlik yokdur, ancak O vardir demekdir. ve böyle olunca kainatta Allahi görmege , Allahda da kainati ve insani görmege, ve bende de O var deyince: Hadis-i Kudsi'de Allah Teâlâ "Kulumu sevince gören gözü, duyan kulağı, tutan eli olurum. Artık o benimle duyar, benimle görür, benimle tutar, benimle yürür." buyurmaktadır. yani ben O , O ben yani Enel HAK tezahürüde budur . Kainatda ne cemalullahsiz nede besmelesiz bir amel ve iş olmazken, nedir yine her işin başinda besmele cekmek peki denirse yani : "la mevcuda illa hu" denince ondan gayri bir varlik yok ise, onun ismi olmayan isimde yokdur, o yüzden ahmet gelirmisin derken, biz demeyizki "bismillah ahmet gelirmisin" sadece "ahmet gelirmisin" deriz bu yeterli, amma bir fiilin amelin başinda besmele cekeriz ki, bunu yapan ben degil, benim üzerimde tasaruf eden Allahdir demek icindir. Nitekim Kuran-i Kerimde Hz. Davud un Calutu öldürmek için attigi taşdan dolayi, Rabbimiz buyuruyor : baştaki ayeti kerimede onu (o taşi) sen atmadin Allah atdi. Yani Allah, Davud aleyhisselam o taşi atarken, O nda, o taşi atan eli kolu olmuş, ve atan Davud degil Allahmiş, hal böyle olunca enel hak ve vahdeti vücut meselesi hani matrixdeki Kaşık bükme meselesi gibi, Eğilen Sensin, Kaşık eğilmez derecesine cikinca, hani matrixdeki Kaşık bükme gösteerisi, bir bi-metal kandirmacasi olsada, ordaki felsefe önemli olan, nasil yaptiklari degil, yani vücudun vahdeti vücut olunca, sen kainat oldugunu anlayinca, ve idrak edince, ve joy stick gibi kainati burdan kumanda edebildigini görünce, sen egilince kainatin egildigini görünce, iman etmiyen Yunus peygamberin ümmeti degil, Yunusun bedenindeki hücreleri iman etmemiş, sonra o tövbe edince, kendisi iman edince, onun hücreleri iman etmiş, yani vahdet azizim vahdet meselesi, burda suc ninovalilarda degil, egilen sensin gibi tövbe edip iman etcek olan Hz. Yunus, ninova degil. Yunus egilince, ninova otamatikmen egilcekdir zaten. ---oOo--- Hz. Peygamber ( s.a.s ), Hz. Ali efendimize şöyle buyurmuşlar: -Ya Ali!! Her ne zaman bir darlığa ve sıkıntıya düşersen, bir bela ve müsibete değersen şöyle dua et. Bismillahirrahmanirrahim "vela havle vela kuvvete illa billahil'aliyyil'aziym." - Ya Ali! Böyle dua edersen ve sıkıntılı anlarında bu duayı okumaya devam edersen, cenabı Allah, bu duanın hürmetine düşmüş oldugun bela ve musibetlerin, bunalım ve streslerin her türlüsünü senin üzerinden def eder, bunlardan seni kurtarır. Buyurmuştur. Tefsiren Manası = Ne Vasr ise Hepsi onun Tezahürü ikse o zaman Nefiy ve ispat olarak "La ilahe illallah" yani başka hicbirşey yokdur yalnizca O vardir yani yalnizca O varsa, her yerde, her işde, her amelde, her fiilde, her sözde, O vardir, hayrinda şerrinde oldurani yaratani O dur. o zaman "vela havle vela kuvvete illa billahil'aliyyil'aziym." demek işde her güc O ndadir ve her fiilin müsebbibi ve faili O dur yokdur O ndan gayri güc ve kuvvet, O dilemese yaprak kaynaşmazmiş o murad edince diler ve أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ Sadakallahul Aziym Yasin Suresi 82 - 83 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim İnnemâ emruhû izâ erâde şey’en en yekûle lehu kun fe yekûn(yekûnu). Fe subhânellezî bi yedihî melekûtu kulli şey’in ve ileyhi turceûn(turceûne). Sadakallahul Aziym Yasin Suresi 82 - 83 Tefsiren Meali: Bir şeyi dilediği zaman, O’nun emri o şeye ancak “Ol!” demektir. O da hemen olmaya başlar. O ,O diye tesbih eden bütün melektut yani bütün "Hu" "O" diyen atomlar ve elektronlar,.. O nun hükmüne boyun egerlerde, O nun olmasini murad ettigini, yerine getirmek için gayret ederler , muhakkak ki sizinde dönüşünüz onlaradir, yani birgün elementlerinize atomlariniza geri döndürülceksiniz. Sadakallahul Aziym Yasin Suresi 82 - 83 أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ Sadakallahul Aziym ihlas Suresi 1 - 2 - 3 - 4 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Kul huvallâhu ehad(ehadun).Allâhus samed(samedu). Lem yelid ve lem yûled. Ve lem yekun lehu kufuven ehad(ehadun). Tefsiren Meali: Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Deki O Allah Birdir Yekdir bizler hepimiz onun parcaciklariyiz hani demişdi ya "O na ruhumdan üfledim" yani yani bizler parcacigiz o ise bütün olan, o bütün görünen görünmeyen onun tezahürleri, o hepsi ehad, yek ve tek olan Allah dir. amma sen onun parcacigi, ruh üfledigi Ahmeti görürsün sanirsin Ahmet yek başina bir insan, halbuki o O ndandir, onun parcasidir. O bütün olmadan Ahmet bir güc ifede etmez, amma onun parcasi olarak bir güc ve kuvvet sahibidir, yek ve ehad tek olan bütün olan O dur. Onun Ahmete Mehmete ihtiyaci yokdur, cünkü Ahmetin yemek için bugday ekicek cifticiye, güneşe, suya,degmene firina ihtiyaci varken, onlarin hepsi onun parcalari olunca, Allahüssamed: kendinden gayri kimseye muhatac degildir. bugdayi ekende O cünkü, bicende O, firinda pişirende O, yine yiyende o, hal böyle olunca onun kendinden gayri kime ihtiyaci vardir, yani o sameddir, herkes O na muhtacken O kimseye muhtac degildir, O ne dogurandir ne dogandir, yani hem Rahman, hem Rahimdir amma, O esas olarak ikisinin birleştigi Allahdir. Rahmanda O dur Rahimde O dur. öyle olunca Ademi ve Havvayi yaratan O dur, amma havva adem mahluk, yani yaratilmiş olanlar , oysaki O ne anadan dogdu, ne babadan meydana geldi, O nun babasi anasi olsa, ikinci bir kainat olmasi lazim, onunda anasi babasi, onunda dedesi olmasi lazim, oyaski O eşi ve dengi olmayan, tek ve bölünmemiş bütün ve ilk olan Ehad olan Allahdir. O ki "Hüvallâhu Ehad" dir. daha önceki vazlarimizda yazdigimiz bir ayet yine bu konuya aciklam getirirki أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ Sadakallahul Aziym Rum Suresi 30 OKUNUŞU: Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Fe ekim vecheke lid dîni hanîfen, fıtratallâhilletî fataran nâse aleyhâ, lâ tebdîle li halkıllâh, zâliked dînul kayyimu ve lâkinne ekseran nâsi lâ ya’lemûn. Sadakallahul Aziym Rum Suresi 30 MEALi: Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Allah bu dini, dinin sahibinin Sureti üzre ayaga kaldircakdir, Allahin Fitrati, veya Bu vechi ve sureti, insanlarin fitratina, yaratiliş ve dogma fitratina koymuş, yan insan suretinde yaratir, islam dininin sahibi muhammed suretinde yaratir, Allahin koydugu bu suret ve fitrati, sakın ha iptal edip bozmayiniz, Bu din cünkü fitrat ile yani yaratiliş hikmeti üzre (mehdi zamaninda ayaga kaldirilip zafer bulcakdir) kiyam ve kiyamet ettirilcekdir, fakat insanlarin cogu bunu bilemezler. Sadakallahul Aziym Rum Suresi 30 ---oOo--- Kuranda Nesih ve Mensuh Varmidir ? Yani birbirini iptal eden Ayetler varmidir? Mesela çocukken tom jeriyi çok sevip seyrederdik, 20 yaşimiza geldik artik seyretmez olduk diyelim, ve sonra evlendik çocgumuz oldu, biz hepsini ezebere biliyoruz o çizgi filmleri, amma çocugumuzla oturup bir daha seyretmeye başlariz degilmi yani? önce hiçseyretmedik çok cazip geliyordu, ilgi ve alaka ile seyrediyorduk, sonra hepsini izledik ögrendik, sonra ise ikinci üçüncü defa seyretmek sıkıcı gelmeye başladi , daa sonra ise çocuklarimiz torunlarimiz oldu, çocugumuzla torunumuzla tekrar seyretmeye başladik. şimdi bizim için o film sıkıcı olsada, yeni çocukluk yaşina ermiş için yenidir, yani ilk defa seyrediyordur. o zaman nasih mensuh bu gibi başta sana o ayet ilk defa seyreder gibi olcak, sonra ondan geçeceksin onu neshden ayet sende hüküm bulcak , sonra torununla tekrar başa döneceksin bu kadar basit. nasih mensuh vardir amma, bu baabda yani. ---oOo--- RABITA NEDiR? MANEViYATTA ŞEYHE ÇIPLAK OLARAK SARILMAK MI DEMEK ? Rabita yani irtibat kurmak ir tibat yani muhabere veya haberleşmede kullanilan yöntem ve mesala USB cihazini bilgisayara takinca bilgisayar önce USB cihazi ile irtibata gecip icindekileri acanmi bakcanmi bilgiasayara kaydxednmi diye sorar yani hablerleşir yine telfonun eger bilgisayara blutoot ile ve lan wireles ile baglanica irtibnata gecer irtibat yani rabita hberleşme bagi kurmak demekken hangi ahmak şeyh ve ya sofisi uydurmuşda Rabita demek maneviyatta şeyha ciplak sarilmak olsun idiyiot sapik beyinliler. Askeriyede telsizciler grubana, muhabere ve irtibat gurubu denmezmi, haala rabita rabita nedir anlamadinizmi yani, ne ile irtibat kuruyor? telsizle, işde Rabita demekde aynen bir telsiz gibi manevi araclarlada iki insan arasinda irtibat kurulabilir, haberleşilebilir, rabita o. Rabita o sapiklarin dedikleri için yapilamaz, Şeyhe sarilmak için yapilmaz, Şeyhden haber alip soru sormak, o günkü halini İstişare etmen icindir. bilgi alişverişi icindir. o hükmün islamdaki ve tarikattaki yeri nedir, bilmen için, ve senin bu drum karşisinda nasil hareket etmen hakkinda tecrübeli ve bilgili olan şeyhinden tavsiye alman icindir. Ben mesala avrupadayim, bugün telsiz telfonlara var interfnet var skype var bunlarla haberleşebiliyorum amm dah dün askere gidenlerele bile sadece mektup yöntemi ile habeleşilebiliyordu degilmi, o gün o ilk defa rabitayi kulllanan islam alimlerinin zmanina bu sitmelr yokdu amma, o günBu Rabita yani telepati ile haberleşiyolardi yani manevi cihazlari kullanara haberleşmenin yollario onlra äögretilmişdi hak tarafdindan bu gün buna ihyitac yok denilebilir şeyhin profesörün ile bir baglkantin tanimişligin varsa ac telefon görüş sor yahut ac skypi canli görüş yikne binlere telvizyon viodeo ve intenet knalinin yer aldığı inetenit kullanarkada hayli bir bilgiye ulaşabilirsin google amca azbjucuk sapik şeyhden daha molla bir şeyh gibidir bilgi küpü amm zehirli bilgileri vicdaninla ayiklaman lazim. Rabita işde bilgi almak için irtibata gecmek demekdir. ---oOo--- Mikropun tabiatinda öldürmek ve mesla vücutlari harap etmek yatarken, temiz cibillyatli hayvanlarin ve müminlerin tabiatinda yapici olup yaşatmak yatmali. mikroplar bir tür şeytan ve askeriyse, onlar yikacaz diye çaba sarfederken, bizde tamir edip yapacağiz değilmi kardeşim. Hizir ahlaki yikilmisş duvari yeniden yapmak: neden amma, sahibi ona(duvarin alitindaki hazinesine) sahip cikcak güce erişinceya kadar saglam kalsin diye degilmi . birileri suriyeyi yakdi yikdi, Türkiyeyide yakacaz yikacaz diye ugraşiyorlar, hani hizir askeri mehdi askerleri neredesiniz, sizde yapsanizya, bu mikroplarla savaşsaniza, onlara müsmaha bile göstermeyin. (:::) gavuru gibi hem suriyei hem Türkiyeyi bir yandan da siz yikmaya calişmayin. suriye yikildida ne oldu, olna vatandaşlarina oldu, şimdi pislik icinde cadira kacip gelenler cokmu raht yani, insan bindigi dali kesermi hic, kendi yaşadigi vatanina hainlik edermi. Rabbim uyuyan insanliga idrak versin, ve biz dedik daha önceki vaazlarda infitar suresindeki ayette gecen "yildizlar dökülünce" den sonraki ayet "denizler kaynayinca" ve sicaklar bizi bekliyor demişdik. o kadar sicaklar basdiki 60° lere vardi, yani Allah muhfaza kavruluroruz, işde bir kiyamet alameti daha yaşanir oldu demekdir, bu sene 60° gelecek senede belki 70° olursa yani birkac sene sonra denizler kaynamaya başlar, ve artik siz düşünün sonumuz ne olur. ve tekasür suresine geliriz, önce ilmen bilecekler, sonra aynel yakin gözleri ile görecekler, sonra da ateşin icine girivercekler, ve hakkal yakin azabi tadacaklar. yani güneşin icine girecegimizden söz ediyor bu sure. vaay vay iyi günler degil bu ahirazman, zor günlere dogru gidiyoruz herhalde, o kadar bolluk bereketin bir ödemesi ve ceremsi var degilmi, insanlar bu rahatlik icinde azinca, olanlar olcakdir. Rabbim inanan mümin ve salih kullarinin yardimcisi olsun, Amiyn. Elfatiha maassalavat. ---oOo--- وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ Sübhâneke Allahümme ve bihamdik, eşhedü en lâ ilâhe illâ ent, estağfirullahe ve etûbu ileyk. --OoO-- Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca Schrems, 10 Ağustos 2015 Pazartesi Original Kar © glan |